Muntatge de Juan Roig i la part exterior d'una botiga Mercadona
CONSUM

Juan Roig pren una decisió inesperada a Mercadona: s'avança a Lidl, confirmat

Mercadona torna a ser notícia amb un moviment que ha sorprès algun dels seus competidors com Lidl

Mercadona torna a ser notícia amb un moviment que ha sorprès els competidors i ha captat l'atenció dels consumidors. La cadena, liderada per Juan Roig, ha implementat un canvi estratègic en un dels productes més bàsics.

El moviment de Mercadona que ha sorprès molts

Persona menjant fideus davant d'una botiga de Mercadona.

En un moviment que ha sorprès el sector de la distribució alimentària, Mercadona, sota la direcció de Juan Roig, ha reduït el preu dels seus macarrons Hacendado de 500 grams.

Segons un informe recent de FACUA-Consumidors en Acció, el preu d'aquest producte ha passat de 0,81 a l'octubre a 0,78 al novembre. Aquesta reducció de tres cèntims també s'ha aplicat als macarrons fins de la mateixa marca. Tot i això, els Penne Armando han mantingut el seu preu original d'1,27 euros.

L'ajust de preus de Mercadona passa mentre altres cadenes també abaixen preus, tot i que menys. Lidl, per exemple, ha reduït el preu del seu Macarrón Rayado Combino en un cèntim.

D'altra banda, Alcampo també ha disminuït en un cèntim el preu dels macarrons. En contrast, Dia ha incrementat el preu dels seus macarrons de 0,59 a 0,78 euros, cosa que representa una pujada significativa.

Paquet de macarrons de la marca Hacendado en un supermercat.

Aquests moviments en els preus reflecteixen la competència intensa al sector de la distribució alimentària a Espanya. Les cadenes busquen atreure i fidelitzar els consumidors mitjançant estratègies de preus més competitives. La decisió de Mercadona de reduir el preu dels seus macarrons es podria interpretar com una resposta a les tendències del mercat i a les accions dels seus competidors.

La FACUA dona la raó a Mercadona

FACUA ha estat monitorant de prop l'evolució dels preus dels aliments bàsics a diverses cadenes de supermercats. L'informe assenyala que algunes cadenes han abaixat preus, mentre que altres els han pujat, impactant els consumidors. L'organització insta els consumidors a estar atents a aquests canvis i a comparar preus per prendre decisions de compra informades.

La reducció de preus en productes bàsics com els macarrons és una estratègia que pot influir en les decisions de compra dels consumidors. En un context d'inflació, petites rebaixes en productes bàsics són significatives per a moltes famílies.

➡️ Consum

Més notícies: