Un home amb expressió d'enuig davant de l'entrada d'una botiga anomenada Ametller Origen.
CONSUM

Esclata contra Ametller Origen després de veure el tiquet de compra: 'Error o intenció?

El supermercat ha respost a la queixa d'un comprador que ha fet saltar les alarmes dels més previnguts

Ametller Origen té una sèrie d'errors que semblen recurrents. Almenys així ho perceben alguns clients que han hagut de denunciar una distracció que els ha sortit molt cara. En aquesta ocasió un comprador no ha dubtat a mostrar el seu malestar a les xarxes socials i avisar del que pot passar a les seves botigues.

Concretament, el perfil de X @fkpuma ha denunciat dos errors en el cobrament de dues compres diferents. Tal com es pot veure a les imatges publicades, la primera distracció del personal de caixa va tenir lloc el 25 de juny. Aleshores la devolució va ser de 7,98 euros i corresponia a dos gaspatxos de la seva mateixa marca.

El segon error va passar el 8 de juliol i, en aquest cas, el tiquet pujava a més quantia. Concretament a 8,07 euros corresponents a tres coques d'arròs amb xocolata. Les dues factures pugen a 16,05 euros, una quantitat no gaire elevada si és una compra, però sí per ser un error.

Plànol general d´una façana d´una botiga Ametller Origen de Barcelona

Ametller Origen lamenta els fets

A l'escrit, el client assegura que a Ametller Origen s'equivoquen a l'hora de cobrar i sempre a favor seu. Per això, recomana revisar el compte, ja que “no apliquen bé les ofertes i cobren a preus diferents dels marcats”.

El comprador dubta que sigui un veritable error o una intenció i una estratègia del supermercat català. I és que lamenta que ja li ha passat "massa vegades", i per això "crea desconfiança". "Reclameu, sempre ho han de tornar", assegura.

Per part seva, el servei al client d'Ametller Origen no ha trigat a reaccionar i el primer que ha fet ha estat demanar-li disculpes. De la mateixa manera, i com ja és habitual en les seves respostes, li ha demanat que li enviï un missatge privat. La intenció és revisar el cas de manera detinguda i aplicar una solució que calmi el client.

L'experiència d'altres clients d'Ametller Origen

Casualment, no és l'únic cas d'aquest tipus que es publica a les xarxes socials. Fa algunes setmanes un altre client va explicar que havia decidit comprar el tomàquet de varietat gaspatxo, un dels més barats, i banana. La sorpresa va arribar quan al tiquet va poder llegir que li havien cobrat un tomàquet de varietat rosa i plàtan de les Canàries.

Captura de Twitter amb dos tomàquets, tres plàtans i un tiquet d'Ametller Origen el 10 de juny de 2024

Aquest error en passar per caixa es va traduir en una compra més cara per a un comprador que va estar alerta del que havia passat. En aquest cas, la persona creu fermament que és una estratègia empresarial del supermercat. Considera que els caixers tenen la premissa de cobrar el producte més car sempre que se'n tingui algun dubte.

En realitat mai no es podrà saber si això és cert o si va molt desencaminat. El que sí que preocupa els compradors d'Ametller Origen que això es pugui convertir en una dinàmica habitual. Revisar el tiquet és la responsabilitat de tots, però anar a comprar desconfiant no haurà de ser l'aconsellable.

➡️ Consum

Més notícies: