Muntatge d´un supermercat Costco i un home pensatiu
CONSUM

Costco rep una mala notícia als Estats Units: ALDI ho acaba de confirmar

Costco veu com un competidor directe vol menjar-li el terreny

El panorama del comerç minorista als Estats Units està canviant. Enmig de la inflació i la incertesa econòmica, algunes cadenes han decidit apostar per l'expansió. ALDI és una d'elles. La companyia alemanya va anunciar un ambiciós pla per obrir més de 225 botigues el 2025.

Aquest moviment la col·loca en una posició forta davant de gegants com Walmart, Costco i Target. La seva estratègia busca consolidar la seva presència al país i atreure més clients amb preus baixos. Amb aquesta ofensiva, ALDI podria alterar l'equilibri de poder en el sector minorista.

Imatge de fons d'una persona comprant en un supermercat, al costat d'una altra del supermercat Costco per dins, a la secció de fruita i una altra amb una imatge d'una façana de Costco desenfocada

El focus en el sud-est

L'empresa centrarà la seva expansió al sud-est dels EUA. Un pas clau serà la transformació de 220 supermercats Winn-Dixie i Harveys Supermarket en botigues ALDI. S'espera que aquest procés acabi el 2027.

Costco i Walmart encenen les alarmes. Jason Hart, CEO de l'empresa, va explicar l'estratègia: “Quan vam anunciar la compra de Southeastern Grocers, vam dir que moltes botigues Winn-Dixie i Harveys seguirien operant. Estem complint aquesta promesa mentre impulsem el creixement d'ALDI”.

A més, l'empresa va acordar la venda de 170 locals de Winn-Dixie i Harveys a un grup d'inversors, entre ells C&S Wholesale Grocers i membres de Southeastern Grocers.

Una expansió imparable

Encara que el sud-est és clau en la seva estratègia, ALDI no s'aturarà aquí. Ja ha obert diverses botigues reconvertides i preveu que almenys 100 nous supermercats sota el seu format estiguin en funcionament abans que acabi el 2025.

Façana d'una botiga Aldi amb un disseny modern i carros de compra a l'entrada.

Jason Hart va destacar la importància d'aquest creixement: “La nostra expansió ens acosta a convertir-nos en la primera opció de compra d'aliments als Estats Units”. Des del 2022, ALDI ha crescut a gran velocitat. Aquell any va sumar 120 botigues, arribant a les 2,400 a tot el país. Gràcies a aquest ritme, es va convertir en la tercera cadena de supermercats amb més sucursals als EUA.

Costco, Walmart i Target en alerta

L'avanç d'ALDI suposa una amenaça per a les grans cadenes que han dominat el sector durant dècades. El seu èxit es basa en preus baixos, eficiència operativa i una forta presència en mercats estratègics.

Els números ho confirmen. Actualment, més d'una de cada quatre famílies nord-americanes compra a ALDI. En sis anys, aquesta xifra s'ha duplicat. Amb la seva nova estratègia, l'empresa busca atreure encara més clients i robar terreny als seus competidors.

L'ofensiva d'ALDI és un cop directe per a Costco, Walmart i Target. El seu creixement accelerat i els seus plans d'expansió podrien canviar el futur del comerç minorista als Estats Units.

➡️ Consum

Més notícies: