Un client de Bonpreu esclata en descobrir el veritable origen d'un dels seus productes
La cadena de supermercats Bonpreu ha tornat a ser criticada després de sortir a la llum l'origen de les carabasses
Recentment, Bonpreu s'ha tornat a situar a l'ull de l'huracà. I tot després que un client denunciés públicament a la plataforma X —anteriorment coneguda com a Twitter— que les carabasses venudes com a productes de “km 0” en realitat provenen de Sud-àfrica.
Aquest incident ha provocat una crítica sobre la veracitat de la informació proporcionada per Bonpreu sobre l'origen dels seus articles.
Bonpreu torna a estar en el punt de mira
La salut i el benestar estan intrínsecament lligats a la nostra alimentació, i la qualitat dels productes que consumim hi juga un paper crucial en aquest equilibri. A Espanya, un país conegut per la seva rica diversitat agrícola, hi ha una tendència creixent cap al consum de fruites i verdures importades.
I aquest canvi, encara que és aparentment inofensiu, pot comportar riscs significatius per a la salut. Per això, @JGGBDN, un usuari de Twitter, no ha dubtat a exposar Bonpreu.
Tot va començar quan aquest client va publicar una foto d'un cartell publicitari de Bonpreu que indicava que les seves carabasses eren de km 0. Un terme que indica que el producte és de proximitat i s'ha cultivat a la mateixa regió on es ven.
Tot i això, l'etiqueta de l'envàs de les carabasses indicava clarament que l'origen d'aquestes era Sud-àfrica. Una contradicció que ha generat una gran controvèrsia entre els consumidors.
Aquest tipus de situacions no és nou per a Bonpreu. En diverses ocasions, la cadena ha estat criticada per promoure productes com a locals quan en realitat provenen de països llunyans. Per exemple, altres usuaris han denunciat la venda de mongetes provinents del Marroc.
La resposta de Bonpreu
En aquest cas concret, des de Bonpreu no han donat resposta a aquest client. Tot i això, Bonpreu ha reiterat que, sempre que és possible, prefereixen treballar amb productors locals per assegurar la qualitat dels seus productes. Tot i que més d'una vegada han reconegut que no sempre és viable a causa de la demanda i la disponibilitat estacional.
Per recuperar la confiança dels clients, Bonpreu haurà de prendre mesures concretes. En primer lloc, és essencial que revisin i corregeixin qualsevol etiquetatge. A més, han de ser més clars i transparents en la comunicació sobre la procedència dels seus productes.
Més notícies: