Imatge de fons de diversos carros de la compra buits al carrer, amb una imatge en primer pla d'una dona sorpresa
CONSUM

El canvi sorprenent que preparen els supermercats d'Espanya en 2025: compte amb el DNI

A partir del 2025, els clients d'Alcampo hauran de portar més que la targeta de pagament al supermercat

A partir del 2025, els clients d'Alcampo hauran de portar més que la targeta de pagament al supermercat. La cadena, cansada dels robatoris de carros de la compra, ha decidit demanar el DNI als clients per poder utilitzar els carros. Aquesta mesura, que s'implementarà en algunes botigues de manera progressiva, promet canviar la manera com es fa la compra.

Per què Alcampo ha començat a demanar el DNI?

Primer pla exterior d'una botiga Alcampo, amb el logotip de la cadena de color vermell

Els robatoris de carros de la compra han esdevingut un problema recurrent per a Alcampo. Moltes vegades, els carros desapareixen de l'aparcament o s'emporten sense ser tornats, cosa que afecta tant la disponibilitat com la logística. Per frenar això, Alcampo ha optat per una solució inèdita a Espanya: registrar el DNI dels clients abans que puguin fer servir els carros.

El procés és senzill. En ingressar a la botiga, els clients hauran de mostrar el DNI a través d'un dispositiu a l'entrada. Si el sistema ho valida, el client podrà desbloquejar un carro i començar a fer les compres.

En acabar, haurà de tornar el carro al lloc corresponent per evitar sancions o problemes amb el registre. D'aquesta manera, la cadena busca assegurar que els carros es tornin i estiguin disponibles per a tothom.

Aquesta mesura segurament canviarà l'experiència de compra a Alcampo. Per a molts, la sol·licitud del DNI serà una sorpresa, ja que no és habitual que els supermercats demanin aquesta mena d'informació. Això podria causar molèsties, sobretot als que obliden portar el document o prefereixen no compartir-lo en aquell moment.

Carro de la compra ple de productes a un pasadís de l'interior d'un supermercat

Tot i això, l'empresa justifica aquesta mesura com una solució per reduir les pèrdues per robatoris, que són cada vegada més comuns. Els carros són fonamentals per fer la compra còmodament, i la seva desaparició representa un cost addicional. Alcampo s'ha vist obligada a prendre aquesta decisió dràstica per resoldre el problema.

La notícia ha generat opinions dividides entre els consumidors. Alguns consideren que demanar el DNI és una bona manera de frenar els robatoris i assegurar-se que els carros no desapareguin. Altres, en canvi, creuen que pot ser incòmode haver de mostrar el document, sobretot si no ho porten.

L'impacte d'aquesta mesura dependrà de la seva implementació i de com s'adapti el públic a aquest nou sistema. Alcampo busca millorar la disponibilitat dels carros i, alhora, garantir que els clients puguin gaudir d'una experiència de compra sense contratemps.

➡️ Supermercats ➡️ Consum

Més notícies: