Un home de vestit amb un gràfic d advertència que mostra un timbre de recepció i persones de fons.
CONSUM

'Adéu a…': Vicente Vallés diu el que tots pensem sobre demanar el DNI en hotels

Vicente Vallés es posiciona davant la mesura del Gobierno que ja s'aplica als registres dels hotels

Vicente Vallés torna a ser la veu dels espanyols. Des de principis de desembre, una nova normativa s'ha començat a aplicar als hotels d'Espanya. Ara, els viatgers estan obligats a proporcionar una quantitat significativa d'informació personal en registrar-se al seu allotjament, cosa que ha generat un debat ampli.

Vicente Vallés es posiciona davant del nou registre de viatgers

Un presentador de notícies està dret al costat d?una pantalla que mostra informació sobre el registre de viatgers en hotels, amb detalls sobre les dades del titular de l?immoble, les dades de l?immoble, les dades dels viatgers i les dades de la transacció. A la part inferior, hi ha maletes de colors i el text

Vicente Vallés, el presentador d'Antena 3 Noticias, que no va dubtar a criticar aquesta mesura al seu programa, la va descriure com “el més semblant a un Gran Germà”. A més, va fer broma assenyalant que "vostè ha de contar la seva vida al recepcionista de l'hotel".

Aquesta regulació, establerta al Reial decret 933/2021, obliga hotels, agències de viatges i empreses de lloguer a recopilar dades personals dels clients. Entre la informació requerida s'inclouen detalls com a lloc de residència, número de contacte i mètode de pagament. La informació s'envia al Ministeri de l'Interior i es guarda tres anys per ajudar a prevenir delictes com a terrorisme.

La mesura ha estat criticada pel seu impacte en la privadesa i la càrrega administrativa per al sector turístic. Durant les primeres hores de la seva entrada en vigor, el sistema va experimentar errors, cosa que va complicar el procés per als hotels. Tot i que aquests problemes inicials van ser solucionats ràpidament, no van deixar de generar molèsties entre els usuaris i els treballadors del sector.

A més, el requisit de dades tan detallades ha despertat preocupació entre experts en ciberseguretat, que recomanen prendre mesures de precaució en lliurar informació personal. Per exemple, aconsellen evitar proporcionar documents originals i utilitzar còpies amb marques d'aigua per protegir la privadesa. També suggereixen no compartir informació delicada en veu alta per evitar possibles escoltes no autoritzades.

Plànol mitjà de Vicente Vallés amb rostre seriós presentant les notícies d'Antena 3

El sector turístic, que ja s'ha enfrontat a desafiaments significatius després de la pandèmia, considera que aquesta podria desincentivar els viatgers i encarir els costos, afectant destinacions populars. A països com Dinamarca, la premsa ha qualificat la mesura com a excessiva, comparant-la amb un sistema de vigilància massiva i alertant sobre els seus possibles efectes negatius en el turisme espanyol.

Tot i les crítiques, les autoritats defensen la decisió com un pas necessari per millorar la seguretat nacional. Tot i això, l'aplicació de la nova norma ha posat sobre la taula l'etern debat entre la protecció de la privadesa individual i les exigències de la seguretat col·lectiva. Mentrestant, per als viatgers, aquesta nova regla vol dir que, a més del seu equipatge, hauran de preparar una bona dosi de paciència.

➡️ Consum

Més notícies: