Persona empenyent un carretó de compres en un supermercat amb una bandera de la Xina i una dona sorpresa en un requadre.
CONSUM

Aquest és el Mercadona de la Xina i no et creuràs el que hi ha: 'Súper estrany per...'

El vídeo d'una espanyola ensenyant com és un supermercat a la Xina ha causat furor a les xarxes socials

Amanda Chen, una espanyola que viu a la Xina, ha causat sensació a les xarxes socials en compartir la seva experiència explorant un supermercat xinès. Amb un enfocament curiós i detallat, Amanda va mostrar els aspectes més sorprenents d'aquestes botigues que, a primera vista, podrien recordar el Mercadona a Espanya. Tanmateix, a l'interior, els productes i la manera de presentar-los reflecteixen una cultura molt diferent, barrejada amb influències internacionals.

Aquest és el curiós supermercat xinès que ha causat furor a les xarxes

Una imatge d'un mercat amb persones observant carn crua, ànecs rostits penjant i un tanc amb marisc viu.

Un dels elements que més va cridar l'atenció d'Amanda va ser la secció de pastisseria. Aquí va trobar una combinació curiosa d'opcions locals i occidentals, cosa que no esperava.

“Això és súper estrany per a mi perquè fa anys no s'enduia tant. Hi havia tant pastissos xinesos com una mica més americà, com New York Rolls, pastissos de llet, croissants i també un munt de varietats de pastissos”, va explicar. Aquest contrast de tradicions és un reflex de la globalització i com les tendències culinàries internacionals han influït a l'oferta dels supermercats xinesos.

A més de la brioixeria, el supermercat oferia una àmplia selecció de fruites que van deixar bocabadada Amanda. Entre els productes destacaven plàtans vermells i fruites del drac, una mica poc comú a Espanya.

La secció de verdures no quedava enrere, amb un desplegament de frescor gràcies als difusors d'aigua que mantenen els productes hidratats. Aquests detalls mostren el compromís dels supermercats a la Xina per oferir aliments frescos i d'alta qualitat.

La zona de carns i peixos va ser una altra de les seccions que més va impactar Amanda. A l'àrea de carnisseria, els clients poden triar talls personalitzats i, a la peixateria, els peixos estan vius en peixeres, llestos per ser seleccionats pel consumidor. Aquest èmfasi a la frescor és una característica molt valorada en la gastronomia xinesa, on els ingredients solen ser tan frescos com sigui possible.

D'altra banda, la secció de congelats oferia una impressionant varietat de productes llestos per cuinar, com ara plats per a hotpot o gyozas. També va cridar l'atenció la gran oferta de snacks, amb sabors únics com patates de tòfona i cogombre, o Oreos en versions que difícilment es trobarien a Espanya.

L'experiència d'Amanda Chen és un exemple de com la globalització ha transformat els supermercats xinesos. Com Mercadona a Espanya, aquestes botigues busquen adaptar-se als gustos d'una societat que canvia constantment. Aquí, la tradició i la modernitat es barregen, oferint una experiència única per als consumidors.

➡️ Consum

Més notícies: