Muntatge de fotos de dues mans manipulant un mòbil
BRANDED CONTENT

Solucions innovadores per als reptes de la societat

La conservació del planeta, el benestar dels ciutadans i l'adaptació de les noves tecnologies són algunes de les principals demandes socials

Fomentar la sostenibilitat, garantir la salut de les persones i adaptar-se a la irrupció tecnològica són, per si mateixos, alguns dels reptes indiscutibles als quals ens enfrontem com a societat. Per això, conscients d'aquestes problemàtiques que ens envolten, no són pocs els emprenedors i start-ups que, amb la seva feina diària, aporten solucions innovadores per donar-hi resposta.

Bea Magro, Marc Coloma i Juan Rubio són tres emprenedors que, gràcies a la seva constància, il·lusió i motivació, han aconseguit tirar endavant projectes que van néixer com a start-ups i que han aconseguit establir-se com a empreses de prestigi referents en el seu sector.

Alternativa saludable a les begudes ensucrades

Núria Morales i Bea Magro van crear el 2017 Komvida Organic Kombucha, una start-up dedicada a la fabricació de l'autèntica kombucha, una beguda mil·lenària coneguda com l'elixir de la vida, 100% natural, fermentada i produïda amb ingredients ecològics de primera qualitat. Aquest projecte va nèixer amb l'objectiu de contribuir al benestar de les persones, posar en valor el lideratge femení i fomentar l'ocupació rural a Espanya. Des d'aleshores, Komvida és líder en el mercat espanyol i europeu i és un referent per als emprenedors del sector alimentari. A més, Komvida Organic Kombucha està ubicada a Frenegal de la Sierra (Badajoz) i dona feina a 69 persones del territori. 

“Komvida és un producte que no només ofereix una alternativa saludable a les begudes ensucrades, sinó que també fomenta l'economia del nostre poble a Extremadura i lidera oportunitats per a dones rurals”, afirma Magro. En aquest sentit, assegura que “amb el nostre projecte volem fomentar l'economia de la nostra zona, que és un entorn rural allunyat de les grans ciutats a Espanya i també volem liderar oportunitats per a les dones, sobretot dones rurals”. En aquesta línia, Morales afirma que “a Espanya seguim tenint alts nivells d'atur, sobretot a la zona del sud-oest d'Extremadura, i Komvida té el ferm propòsit de generar oportunitats, perquè cada vegada més dones tinguin les mateixes oportunitats que els homes”.

Generar continguts interactius sense saber de programació

Per la seva banda, Juan Rubio és el CEO i co-fundador de Genially, una plataforma online amb la qual qualsevol usuari pot generar continguts interactius i animats sense necessitat de saber programació. Aquesta start-up va néixer el 2015 amb l'objectiu que tothom pugui crear continguts visuals i interactius, per convertir-lo en un estàndard. Actualment, l'aplicació té més de 30 milions d'usuaris al voltant del món i té presència a més de 180 països. “Espero que Genially sigui un referent en la creació de contingut digital i que cada vegada hi hagi més empreses que tinguin la iniciativa de millorar o impactar al món”, afirma Rubio. A més, indica que “el nostre repte era millorar la comunicació i l'educació, i creiem que amb la nostra plataforma donem solució a aquesta necessitat d'acostar al món la creació de continguts interactius”.

Productes vegetals, sostenibles i saludables

Finalment, Marc Coloma va cofundar el 2017 l'empresa Heura Foods, que crea productes amb ingredients 100% vegetals, que imiten els d'origen càrnic, amb textures fibroses i carnoses. La start-up té la finalitat de contribuir a una oferta alimentària més respectuosa, oferint proteïnes amb un impacte positiu al món a través d'aliments sostenibles, nutritius i deliciosos. Actualment, els seus productes estan disponibles en més de 2.000 punts de venda i estan presents en més de 10 països.

“A més d'oferir informació i donar visibilitat a l'impacte de la indústria ramadera, també som un actor de canvi i aportem productes 100% vegetals, sostenibles i saludables”, afirma Coloma. En aquest sentit, explica que “volem empoderar les persones a canviar l'actual sistema alimentari per un de més sostenible, saludable i nutritiu”.

Premis EmprènXXI, un altaveu per a l'ecosistema emprenedor

Si en alguna cosa coincideixen la Bea, el Juan i el Marc és en què el camí d'un emprenedor pot ser molt difícil. “Els primers anys sempre són complicats i intensos”, comenta Rubio, que afegeix que “l'emprenedor sempre està en una fase en què ha de demostrar als altres i a si mateix que el seu negoci és viable, per això quan obté un reconeixement extern guanya confiança per superar qualsevol repte”.

És per aquest motiu que tots ells van participar en els Premis EmprènXXI, uns guardons que premien les start-ups de base tecnològica que ofereixin les millors solucions als reptes de la societat. De fet, la Bea, el Juan i el Marc van ser guanyadors en diferents edicions.

El Premi EmprènXXI va ser un impuls i un reconeixement molt bonic al nostre projecte. Va ser un moment perfecte per seguir apostant per la nostra iniciativa i aconseguir tot el que ens hem proposat fins al moment”, assegura Magro.

Per tal d'impulsar el negoci dels emprenedors, DayOne, la divisió especialitzada de CaixaBank en empreses tecnològiques i els seus inversors, va iniciar ja fa 17 anys la celebració dels Premis EmprènXXI  i, des d'aleshores, ha exercit d'altaveu de projectes que aporten solucions innovadores a la nostra societat.

La sostenibilitat, la innovació tecnològica i el benestar són algunes de les temàtiques en el marc d’aquests guardons, que compten amb premis en metàl·lic i accions d'acompanyament que arriben als 800.000 euros en la present edició. Des de la seva creació el 2007, el programa ha invertit 8,3 milions d'euros en premis en metàl·lic i accions d'acompanyament, que han beneficiat gairebé 500 empreses.

Fins al 12 de desembre, les companyies de base tecnològica amb seu a Espanya o Portugal amb menys de tres anys de trajectòria poden presentar els seus projectes a través de la pàgina web www.emprendedorxxi.es.