L'R4, tallada avui i durant 7 mesos per obres
Les obres obligaran a tallar l'R4 durant els dies laborables des de les 8:00 h fins a les 19:00 h i des de les 21:30 h fins a les 22:30 h
Set mesos de tall són els que tot just avui inicia la línia R4 a causa de les obres del corredor del Mediterrani. Un fet que es coneix des de fa temps, però que des de Renfe van anunciar la data en concret només amb tres dies d'antelació. El motiu, segons Renfe, és perquè volien deixar passar el període nadalenc abans de fer l'anunci perquè consideraven que amb les festes passaria desapercebut.
Tot i això, aquest és un anunci que, normalment, sol fer-se amb setmanes d'antelació i ha agafat desprevinguts els usuaris de la línia. A més, el tall es realitza en hores punta, concretament els dies laborables de 8.00 h a 19.00 h i de 21.30 h fins a les 22.30 h. Per tant, l'afectació és important.
Des de l'Associació Promoció per al Transport Públic (PTP) consideren que ho haurien d'haver anunciat amb més antelació. A més, també assenyalen que podrien haver optat per un horari diferent que no afecti les hores en què hi ha més demanda, com a la nit o caps de setmana. D'aquesta manera, es calcula que aquest tall afectarà aproximadament 5.000 usuaris durant aquests set mesos.
Durant aquest tall, que s'allargarà fins al 16 d'agost, Renfe oferirà un servei d'autobusos que realitzarà el recorregut i passarà per l'Arboç i els Monjos. A més, garantiran l'accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda.
L'objectiu d'aquestes obres és instal·lar un tercer carril i implementar l'amplada mixta de vies, tant per a internacional com ibèric. A més, a l'estació de l'Arboç també es construirà un nou pas inferior i dues noves andanes.
Crítiques al nou mapa projectat
El ministre de Transports, Óscar Puente, treia pit en una publicació a la xarxa social X que el corredor del Mediterrani superava els 6.000 milions d'euros en inversions. A la vegada, recentment es va anunciar el nou mapa projectat per al futur corredor del Mediterrani, la qual cosa va fer aflorar les crítiques. Especialment, usuaris del sud d'Espanya que no entenen com el corredor del Mediterrani ignora ciutats portuàries com Cartagena o Màlaga.
Més notícies: