Fotomuntatge amb una imatge d'una persona usant un telèfon mòbil de fons i al capdavant una rodona vermella amb el logotip de Telefónica en un edifici
ACTUALITAT

Molt de compte: la falsa trucada de Telefónica que s'està produint a Catalunya

Una clienta de Telefónica ha alertat de les trucades falses que s'estan produint en nom de l'empresa

Atenció amb la nova estafa que circula per Catalunya. Els delinqüents s'han posat les piles després de les vacances nadalenques i han tornat a la càrrega amb un frau que afecta ara els clients de Telefónica.

Alguns usuaris de la companyia han denunciat que s'estan fent passar per operadors de Telefónica, després de rebre unes trucades telefòniques una mica sospitoses.

En elles, un suposat treballador de l'empresa ofereix al client canviar els routers de casa de forma totalment gratuïta, al·legant que aquests necessiten una actualització. Per fer-ho, et demana les dades del teu domicili per tal de concertar una cita i enviar-hi un operari.

La falsa trucada de Telefónica que s'està produint a Catalunya

Una usuària d'X, abans Twitter, @Mar_i_punt, ha informat a la xarxa social de la nova estafa en què es fan passar per Telefónica. "Acabo de rebre una trucada de Telefónica i em diuen que per una actualització dels routers me'l substituiran gratis. Em demanaven que els confirmés pis i porta, i contesto que això hauria de figurar a la base de dades si realment em truca de Telefónica, i m'ha penjat”.

La clienta de la companyia de telecomunicacions ha denunciat, així, que li han intentat sostreure algunes dades del seu domicili, per tal de poder conèixer quina és la seva ubicació i poder accedir-hi lliurement. "Tenien totes les dades, només els faltava el pis i la porta. Curiós", ha relatat.

El que va fer sospitar més la usuària de Telefónica és que li comuniquessin el canvi de router a través d'una trucada telefònica. I que, a més, li demanessin unes dades que ja haurien de conèixer. Els estafadors pretenien programar una cita per passar-se pel seu domicili a “fer la substitució”, encara que els seus plans no eren precisament aquests.

I és que, com assegura la clienta al compte d'X, si la trucada hagués estat real de Telefónica, en cap cas li haurien demanat que facilités la porta i el pis del seu domicili, ja que consten a la mateixa factura.

No ha estat, però, l'única persona afectada per aquest tipus de trucades falses de Telefónica. "A casa van trucar tres vegades la setmana passada. Em demanaven DNI. Els vaig dir que no donava dades per telèfon. Van insistir molt! Era una estafa!", ha assegurat un altre usuari. "A mi em va passar el mateix. Colla d'estafadors, sort que no els vaig fer cas", ha explicat un tercer.

Com evitar ser víctima d'una estafa

Les estafes estan cada cop més a l'ordre del dia. Per això, saber reconèixer quan ens estan intentant treure informació o dades personals o bancàries per poder accedir als nostres comptes és clau.

Els experts adverteixen que mai no s'han de facilitar dades per telèfon o a destinataris que no sapiguem al 100% de qui es tracten, o si són qui realment diuen ser.

També recorden que les companyies o empreses amb qui tinguem sol·licitats serveis, especialment bancs, mai no ens demanaran les nostres dades personals a través de trucades telefòniques, SMS o correu electrònic. Per això és primordial no facilitar cap dada personal o bancària a tercers.

➡️ Actualitat

Més notícies: