L'empresa catalana que va vent en popa: els seus beneficis s'han disparat
Almirall ha sabut adaptar-se als nous temps i ha registrat unes xifres que consoliden el futur empresarial
Almirall, l'empresa farmacèutica líder a Catalunya, ha registrat un benefici de 7,4 milions d'euros durant el primer trimestre de l'any. Això es tradueix en un èxit rotund i en un bon moment. Els ingressos totals van assolir els 248,8 milions d'euros i van mostrar un augment del 7% en relació amb els tres primers mesos de l'any passat.
Per la seva banda, les vendes netes van augmentar un 6,6% i van arribar als 247,4 milions d'euros. L'Ebitda va ser de 52,5 milions d'euros, un 1,4% més que els primers tres mesos del 2023. Impulsat pel creixement de les vendes, amb un marge brut del 63,5%.
A Europa, les vendes de Dermatologia van augmentar un 18,1% i van arribar als 113 milions d'euros. Almirall continua invertint en el llançament d'Ebglyss i en R+D, i representa un 10,7% de les vendes reals.
Almirall té la mirada fixa en el futur
Segons el president i CEO d'Almirall, Carlos Gallardo, "hem començat l'any amb resultats empresarials sòlids". "I, per tant, confirmem les nostres estimacions financeres per al 2024", sentència. Concretament, Almirall espera un creixement de les vendes d'un dígit alt i que l'Ebitda se situï entre 175 i 190 milions.
Almirall ha recordat que la Junta General d'Accionistes ha aprovat el repartiment d'un dividend a compte de les reserves de lliure disposició per 0,19 euros per acció. Sens dubte, un bon moment per a una empresa que s'ha sabut adaptar als nous temps i triomfar.
Més empreses catalanes d'èxit
Almirall no és l'única empresa catalana que veu pujar els números. De fet, n'hi ha algunes com Europastry que, malgrat tenir uns orígens humils, el seu present és prometedor. En aquest sentit, l'empresa acaba de fer el salt a la borsa, convertint-se així en una de les empreses catalanes amb més projecció.
Actualment, compta amb una facturació que supera els 1.000 milions d'euros i té presència a més de 80 països. Per això l'empresa ha demostrat la seva capacitat per innovar i adaptar-se a les demandes del mercat global.
Més notícies: