L'empresa catalana que creix com l'escuma: 465 milions de beneficis
Puig s'ha posicionat com una empresa referent en el sector de la moda i la cosmètica, i no deixa de sumar xifres de rècord
L'empresa catalana Puig, dedicada a les fragàncies i la cosmètica, ha anunciat uns resultats financers rècord. Amb un increment significatiu en beneficis i vendes, l'empresa catalana va aconseguir consolidar-se com mai al mercat el 2023.
Segons l'informe de resultats compartit per Puig, el 2023 va obtenir un benefici de 465 milions d'euros. Això representa un augment del 16% respecte a l'any anterior.
Les vendes també van experimentar un creixement notable i van arribar als 4.303 milions d'euros. En aquesta ocasió, l'increment va ser del 19% en comparació de l'any anterior.
Una empresa catalana amb uns resultats que superen les previsions
Aquests resultats van superar les expectatives que tenia la mateixa empresa, que s'havia proposat superar els 3.000 milions d'euros en vendes el 2023. L'EBITDA de Puig es va situar en els 849 milions d'euros, augmentant un 33%.
Pel que fa al deute financer net, aquest va ser de 1.196 milions d'euros. L'empresa catalana atribueix aquests resultats rècord a un creixement superior en comparació amb els seus competidors. Tot i el context econòmic "complex", el bon rendiment de l'empresa és evident.
L'any 2023, Puig va experimentar un creixement en tots els segments. En concret, va augmentar un 17% en fragàncies i moda, un 23% en maquillatge i un impressionant 31% en dermocosmètica.
Els sectors més importants per a l'empresa
El sector de fragàncies i moda representa el 72% de les vendes totals de Puig. Concretament, la marca Rabanne lidera el grup amb 1.000 milions d'euros en vendes. Per altra banda, el maquillatge representa el 18% de totes les vendes netes de l'empresa.
Destacant el fort creixement de Charlotte Tilbury i l'expansió en mercats com el del Pròxim Orient i l'Amèrica Llatina. Pel que fa al sector de la dermocosmètica, actualment representa el 10% de les vendes de l'empresa catalana i és el que creix més.
De fet, Puig ha incorporat noves marques com Loto del Sud i Kama Ayurveda, adquirides el 2022. Així mateix, el gener d'aquest any, Puig va adquirir Dr. Barbara Sturm, una operació que s'espera que tingui un impacte significatiu en els comptes de l'empresa catalana.
Amb aquests resultats positius i el seu creixement continu, Puig es consolida com un líder en la indústria de la bellesa i la cosmètica. Saltant les fronteres catalanes, hi ha altres empreses espanyoles que creixen sense parar. Un exemple és Audax, que ha quadruplicat els resultats de l'exercici anterior, cosa que és, sens dubte, tot un èxit empresarial.
Més notícies: