Els reptes als quals s'enfronta Alberto Carullo en la seva arribada a Mediaset
Revisem els principals reptes als quals s'enfronta Alberto Carullo, nou director general de continguts de Mediaset.
El pròxim 1 de gener, Alberto Carullo assumirà la direcció general de continguts de Mediaset Espanya, succeint a Manuel Villanueva després de més de dues dècades al capdavant d'una de les divisions clau del grup. Carullo arriba amb un prestigiós bagatge internacional, havent liderat les produccions locals per a Ibèria i Itàlia a MAX, la plataforma de Warner Bros Discovery, i amb experiències prèvies a Netflix i Prime Video.
Però la televisió lineal no és el streaming, i Mediaset s'enfronta a un moment crític que exigeix més que experiència: demana una visió agosarada, disposada a assumir riscos, i una capacitat de reinvenció urgent.
El retorn de la televisió desenfadada
Des de la cancel·lació de 'Sálvame', Telecinco ha perdut una de les seves principals senyes d'identitat: la televisió alegre, provocadora i propera. El que queda és un model d'entreteniment que es percep arcaic, previsible i desconnectat de les emocions i preocupacions de la (escassa) audiència. La prioritat per a Carullo ha de ser rescatar aquest esperit de frescor i risc que en el seu dia va convertir Telecinco en un referent de l'entreteniment.
Ja no n'hi ha prou amb competir per les audiències: cal recuperar la connexió amb el públic, aquella complicitat que va convertir Telecinco en una comunió entre milions de persones, d'igual a igual, sense mirar el públic per sobre de l'espatlla.
Reestructurar les tardes i jubilar propostes caduques
La franja vespertina de Telecinco, històricament un dels seus bastions, ara és terra de ningú. La figura d'Ana Rosa Quintana, desgastada, necessita un comiat digne que permeti obrir el camí a formats i veus noves. Carullo ha d'apostar per una renovació profunda, i això implica trencar amb vetos a productores talentoses que han de formar part d'aquesta transformació. Mediaset té l'oportunitat de donar espai a noves maneres d'explicar històries i a creadors disposats a arriscar, recuperant el talent perdut.
Competir en l'access i el prime time
El prime time de Telecinco pateix un problema que s'ha fet endèmic: la manca d'un access competitiu que doni bons resultats i generi un bon arrossegament per a la resta d'ofertes. La cadena no pot resignar-se a ser irrellevant davant fenòmens com 'El Hormiguero' o 'La Revuelta'. Si bé competir directament pot semblar utòpic, d'aquí a ni intentar fer pessigolles a Motos i Broncano hi ha un tram.
A més, la dependència de formats provats i franquiciats ha deixat Mediaset (i la televisió en general) atrapada en un cercle de repetició. El públic reclama innovació i Carullo està en una posició privilegiada per liderar aquesta transformació.
La seva experiència en plataformes pot ser clau per atrevir-se amb nous gèneres, arriscar-se amb narratives fresques i, sobretot, reconquerir una audiència que s'ha desplaçat al streaming per manca d'alternatives a la televisió lineal. Més enllà de comprar formats ja provats, és el moment de donar espai a nous creadors que impulsin formats amb talent i ADN espanyol.
Revitalitzar Cuatro allunyant-la dels bulos
Cuatro és l'altre gran maldecap per a Mediaset. La seva identitat, en altre temps diferenciada, ha quedat difuminada en un mar de continguts conspiranoics i un daytime poc competitiu. Carullo ha de decidir si Cuatro continua sent un alimentador de cunyats i bulos o si pot convertir-se en un espai més definit i interessant per als espectadors.
No pot ser que laSexta aixequi la persiana a les 07.00h i que a Cuatro no hi hagi programació en directe fins ben entrada el matí. Potser, ara que la nostàlgia està tan de moda a la televisió, sigui el moment de mirar enrere, aprendre dels errors del passat, i apostar per un infotainment matutí a l'estil 'Las mañanas de Cuatro'.
Un ecosistema digital funcional
En un món on el consum de contingut digital creix a un ritme vertiginós, Mitele continua sent un llast per a Mediaset. La plataforma no només ha de millorar la seva experiència d'usuari, sinó també incorporar contingut exclusiu i original, seguint el model d'atresplayer. Carullo, amb la seva experiència en el VOD, té l'oportunitat de transformar Mitele en una plataforma rellevant, capaç de competir amb la d'Atresmedia.
L'arribada d'Alberto Carullo representa una oportunitat històrica per a Mediaset. El grup està en una cruïlla, en un moment en què el canvi és més necessari que mai. Si aconsegueix contagiar la valentia per prendre decisions disruptives, Carullo no només podria retornar-li la brillantor perduda a Telecinco i Cuatro, sinó també competir per traçar el futur de la televisió lineal a Espanya. El repte és immens, però també ho és el potencial. Il·lusionem-nos pel bé del sector.
Més notícies: