David Broncano amb barba i cabell curt, vestit amb un vestit fosc està assegut al plató de La Revuelta amb un fons desenfocat de colors blau i verd.
NOTÍCIES

'La Revuelta' es compromet a uns clars canvis després de les primeres setmanes a La 1

L'equip de 'La Revuelta' fa balanç del seu èxit i es compromet a millorar-ne alguns aspectes.

Tres setmanes després des de l'estrena de 'La Revuelta' de David Broncano, que ha aconseguit superar 'El Hormiguero', RTVE ha aprofitat per fer balanç. 'RTVE Respon' ha comptat amb Agustín Alonso, delegat de continguts de RTVE, i Ricardo Castella, director i productor executiu de 'La Revuelta'. Tots dos van participar en un diàleg amb la nova Defensora de l'Audiència, que ha pres el relleu de María Escario.

A l'inici, Rosa María Molló va preguntar als convidats sobre els seus aprenentatges aquestes primeres setmanes. "Jo he confirmat el que dèiem abans d'estrenar el programa, que era que no veníem a competir sinó a obrir finestres a la programació i a la pròpia RTVE. S'ha vist que la major part de la gent que tenia queixes o prejudicis ha vist que el programa no era aquella imatge que tenia o que s'havia forjat a partir de determinades polèmiques i informacions. I després m'estic divertint molt fent el programa amb ells", explicava Agustín Alonso.

Per la seva banda, Ricardo Castella va assenyalar el repte que han enfrontat sota l'escrutini públic: "És veritat que estem a l'escrutini i al focus. Per nosaltres era un repte veure si el programa podia encaixar en una cadena pública, que crèiem que sí, i després hi ha un altre repte que era el tema de l'hora. Nosaltres veníem de parlar com es parla a les dotze de la nit o a una casa rural a les dues del matí i estem intentant aprendre a parlar bé. Aquest és el nostre primer objectiu, que la gent estigui a casa sopant i no digui, però què diu aquest senyor".

El nou públic al qual arriba 'La Revuelta' a RTVE

Agustín Alonso, Rosa María Molló i Ricardo Castella asseguts al plató de RTVE Respon, una dona al centre sostenint una targeta amb el logo de
'La Revuelta' es compromet a uns clars canvis després de les primeres setmanes a La 1 | RTVE

L'autenticitat ha estat un dels factors clau de l'èxit del programa, com va subratllar Ricardo Castella: "Crec que la idea de portar 'La Revuelta' és intentar accedir a altres espectadors més joves que també tenen dret a veure el que els agradi a la tele pública. Aquesta cosa de no, els espectadors de RTVE són gent de més de 70 anys, ja que el meu xaval de 12 veu el programa i potser ara s'està renovant també la gent que veu el canal"

"Hi ha una part de l'èxit de 'La Revuelta' que és l'autenticitat, cosa que diferencia gent de les noves generacions, i no parlo de gent de 20 anys, sinó gent com jo de 40 anys, que potser no ens vèiem representats a la programació de RTVE i ara han connectat amb el programa per l'autenticitat. Per això apostem per abordar i convertir en humor les crítiques que s'havien llançat sobre el pressupost del programa i convertir-lo en humor intel·ligent", afegia Agustín Alonso.

"Jo entenc que hi pugui haver gent que els grinyola això. Però crec que servei públic és riure's de si mateix, el servei públic de RTVE ha d'anar a tots els públics, amb tots els tons, elservei públic no pot ser entès com una cosa avorrida, sesuda i amb un ritme lent. Hi ha d'haver de tot i a sobre s'ha vist que funciona", afegia el directiu.

Canvi de llenguatge i manca de presència femenina a 'La Revuelta'

Valeria Ros amb vestit de quadres morats i verds està asseguda en un sofà negre, mentre David Broncano amb camisa negra està assegut darrere d'un escriptori de fusta amb un rètol que diu
'La Revuelta' es compromet a uns clars canvis després de les primeres setmanes a La 1 | RTVE

Un altre tema tractat va ser l'adaptació d'un format que abans s'emetia a una plataforma de pagament en un horari més aviat a RTVE. "Som conscients on som i en l'hora en què s'emet el programa. Nosaltres fem el programa i moltes vegades és molt més llarg del que després s'emet. A vegades ens toca veure que potser això corresponia un to que no pega amb el de les deu de la nit, però la gent ho gaudeix al teatre", explicava Ricardo Castella.

Pel que fa a les crítiques sobre l'humor relacionat amb les drogues, Ricardo Castella també es va mullar: "Estem intentant subjectar Grison. Històricament a 'La Resistència' feia molts acudits, que eren bàsicament jocs de paraules. Ell tenia pinta de consumir drogues i després s'ha convertit en un senyor que és gairebé un sacerdot, i li intentem subjectar. En prime time hi ha coses que no es poden fer perquè cal respectar una normativa. Tot i així tendim a deixar les bromes que no suposin una incitació".

David Broncano somrient a La Revuelta sosté dues marionetes, una estada amb llavis rosats que és una formiga d'EL Hormiguero i una altra beix amb orelles negres, en un set de televisió amb fons verd i elements decoratius geomètrics.
'La Revuelta' es compromet a uns clars canvis després de les primeres setmanes a La 1 | RTVE

"Els primers 15-20 minuts sabem que és horari protegit i per això fiquem xiulets fins i tot a paraulotes i és també part del joc. Tenim molta cura en aquest primer tram i després ja està la resta. Em sembla legítim que la gent ho critiqui, però jo crec que les bromes que se solen fer no és incitació ni bromes que romantitzin les drogues", afegia Agustín Alonso.

Finalment, es va abordar l'escassa presència femenina al programa, una crítica que van reconèixer a l'espai. "Som molt conscients que el programa que nosaltres adquirim venia d'un canal privat que no té les obligacions que té RTVE", explicava el directiu de RTVE.

"Estem en procés de treballar-lo. Però la característica del programa és que és un programa que sorgeix amb naturalitat i d'improvisació del que passa a la interacció amb David. No és tan fàcil introduir les coses de sobte, ni de manera abrupta perquè pot anar en prejudici del programa", concloïa Agustín Alonso.

➡️ La 1 ➡️ Notícies

Més notícies: