Muntatge de Laura Escanes a La Travessa a l'esquerra , Roger Escapa a L'Eclipsi al centre i Miki Núñez a Zenit a la dreta, tots formats de 3Cat.
NOTÍCIES

3Cat fa un pas històric amb els seus primers resultats: èxits i sonades absències

A partir ara, cada mes, 3Cat farà públics tres rànquings amb el més vist de la plataforma.

Un any després del llançament de la històrica i reclamada plataforma, 3Cat fa un pas més en la seva transparència davant dels espectadors. Des del llançament, una de les grans peticions era conèixer resultats exactes dels continguts de l'OTT. Fins ara, 3Cat havia revelat xifres d'usuaris globals i algunes dades esporàdiques, però, a partir d'ara, mensualment es faran públics tres rànquings amb el que més s'ha vist.

"Llançàvem la plataforma per connectar més i millor amb l'audiència. Els àmbits de consum han canviat i això feia necessari que a l'entorn digital hi hagués una aposta clara que inclogués tots els continguts en català, de forma posicionada i accessible. Ens havíem d'adaptar a els nous hàbits de consum, com una aposta i plataforma de país", revelava Rosa Romà en una trobada amb la premsa.

En aquesta trobada, a més, 3Cat ha revelat que la plataforma compta amb 1,2M usuaris registrats, malgrat que “molts sabem que són familiars i és difícil quantificar quantes persones hi ha al darrere”, concretava Rosa Romà. D'aquesta manera, connecten amb la plataforma 1 milió de dispositius setmanals i hi ha 3,6 milions d'hores de consum.

Rosa Romà a la presentació de la plataforma 3Cat
3Cat fa un pas històric amb els seus primers resultats: èxits i sonades absències | Andreu Puig, 3Cat

Rosa Romà, a més, esmentava les claus de l'èxit de 3Cat, com l'aposta per contingut nínxol, esmentant 'La Travessa' per al públic juvenil, 'Animals Arquitectes' com a culturals o 'El Punt de no retorn'. "Continguts que busquen arribar d'una manera més completa a perfils de públics determinats que als nostres canals lineals no hi tenen tanta cabuda", explicava la Presidenta de la CCMA. També destacava els continguts de catàleg, com 'Plats Bruts' i 'Merlí' i el streaming, tant actualment com en l'àmbit esportiu.

Tot i això, des de 3Cat no volen obviar que les seves produccions també es poden veure en altres finestres. Algunes són coproduïdes, com 'Això no és Suècia' amb RTVE i 'Citas Barcelona' amb Prime Video, o venudes a tercers, com 'Tor' a Atresmedia. "Si hem compartit una estrena amb una tercera, no podem conèixer el consum", revelava.

Les xifres de 3Cat a l'octubre

Així, la gran i esperada novetat que ha anunciat 3Cat és la publicació mensual de xifres. Hi haurà tres rànquings: top 20 continguts a la carta ponderat pel nombre de capítols, top 20 continguts més vists en directe i top 5 continguts més vists de catàleg.

Imatge d'alguns personatges de Plats Bruts
3Cat fa un pas històric amb els seus primers resultats: èxits i sonades absències | TV3

En continguts de catàleg, sorprèn el gran impacte d''El Cor de la Ciutat' amb més de 430.000 reproduccions al mes d'octubre. El segueix 'La Riera' fregant els 250.000, juntament amb 'Merlí' o 'Plats Bruts'.

Pel que fa al rànquing dels continguts més vistos al mes d'octubre, els primers resultats no han sorprès. Cal destacar que les xifres són ponderades pel nombre d'episodis. Tot i això, no es comptabilitza igual si és una emissió lineal o un contingut de plataforma, ja que en els continguts lineals tan sols es comptabilitzen els capítols estrenats aquest mes, mentre que en els originals es tindrà en compte tota la temporada.

  • 'La Travessa' (T2): 11.409
  • 'Cites Barcelona' (T2): 91.028
  • 'Com si fos ahir': 89.359
  • 'L'estafador de l'amor': 57.338
  • 'El paradís de les senyores': 47.782
  • 'Zenit': 40.037
  • 'Vosaltres Mateixos': 32.677
  • 'Crims' (àudio): 25.670
  • 'Quanta Guerra!': 24.183
  • 'Polis': 23.024
  • 'Polònia': 21.366
  • 'Col·lapse': 21.060
  • 'El nou clam': 16.127
  • 'Sense ficció': 13.929
  • 'Punt de no retorn': 11.613
  • 'Els assasinats de Steeltown': 11.035
  • 'Tor': 10.341
  • TN Migdia: 9.010
  • 'El Búnquer': 7.138
  • 'El matí de Catalunya Ràdio': 6.705

Per tant, es confirma el gran èxit de 'La Travessa' amb Laura Escanes a la seva segona temporada, amb més de 111.000 reproduccions per capítol durant el mes d'octubre.

Roger Escapa a L'Eclipsi de TV3
3Cat fa un pas històric amb els seus primers resultats: èxits i sonades absències | 3Cat

Tot i això, sorprèn que no apareix 'L'eclipsi' de Roger Escapa, que ha estat una de les estrenes del mes. Així, els seus episodis han tingut menys de 6.705 reproduccions de mitjana. De moment tampoc apareix 'El nou clam', una altra de les grans apostes de 3Cat, encara que la seva estrena va ser a final de mes.

Els següents passos de 3Cat

Tot i l'èxit de la plataforma, la majoria de formats no han funcionat en el pas a l'obert, com el cas de 'La Travessa': "Creiem que allunyem molt l'estrena de la plataforma al lineal. Tothom que la va voler veure ja ho havia fet. Una de les coses que ens estem plantejant és acostar-lo més o fer estrenes conjuntes.

Laura Escanes a la primera promo de La Travessa, el seu nou programa de TV3
3Cat fa un pas històric amb els seus primers resultats: èxits i sonades absències | 3Cat

"Hem experimentat molt amb la distribució, algunes vegades ens ha anat bé i d'altres malament. Hem tret un notable i a nosaltres ens agradaria treure'n un excel·lent, però això ens permet experimentar", afegia el directiu.

D'aquesta manera, el futur de 3Cat passa per continuar millorant l'experiència dels usuaris, tant en continguts com en forma. Una altra de les claus serà continuar afegint continguts de tercers, com ja han fet amb Cruïlla, Caixa Forum o Gran Teatre del Liceu.

Tot i això, de moment no hi ha hagut converses de RTVE: "Estem al mateix punt que fa un any a causa del canvi de directiva. Nosaltres treballem junts en diverses coproduccions, esperem fer una segona temporada d''Això no és Suècia', però no s'ha entrat a debat poder formar part de 3Cat", revelava Rosa Romà.

➡️ TV3 ➡️ Notícies

Més notícies: