Un teclat d'ordinador amb uns auriculars a sobre
SUCCESSOS

Mor treballant a Madrid i obliguen els seus companys a seguir agafant trucades

Denuncien el protocol d'una empresa després de la mort d'una teleoperadora

La polèmica està servida després que morís, fa uns dies, una teleoperadora mentre treballava a Madrid. El més impactant és que els seus companys de feina van haver de seguir atenent trucades al costat del cadàver d'aquesta dona.

Inma va ser la treballadora que va morir dimarts passat 13 de juny, cap a les 14.00, després de portar diversos anys a l'empresa Konecta.

Des de la CGT s'ha denunciat que l'empresa va obligar tots els empleats a prosseguir amb la feina de casa professionals al costat del cos de la seva companya. I tot per ser considerat “un servei essencial”.

Mor una teleoperadora i l'empresa obliga que els seus companys segueixin agafant trucades

La Confederació General del Treball del Sector Federal de Telemarketing ha deixat clar que “l'empresa no va actuar correctament. La nostra companya Immaculada, Inma per als que la coneixien i estimaven, va morir inesperadament al seu lloc de feina”.

Escriptori amb notes recordant a Inma i flors

Dimarts passat, a l'oficina del carrer San Romualdo, al barri de San Blas-Canillejas de Madrid, una companya va haver d'ajudar-la perquè estava caient de la cadira. Aquesta intentava subjectar-la perquè no se n'anés a terra.

“Va haver de subjectar-la perquè no caigués, tot seguit van intentar per activa i per passiva reanimar-la, que romangués una mica més entre nosaltres. Que els batecs continuessin entonant els acords de la vida, però no, el rellotge abans de les 14:00 es va parar per sempre”, han exposat des de la CGT.

Denuncien el protocol d'actuació de Konecta després de la mort d'una treballadora

“No ens preparen per a aquestes coses i reaccionem sobre la marxa, tard i malament. Aquest és el moment de l'Inma. Pel respecte que ens mereix, ens veiem en l'obligació d'explicar el que ha passat sense intenció de fer mal o ferir sensibilitats”.

"I sobretot, evitar que certs esdeveniments kafkians no es tornin a produir”, lamenten des de CGT. Alhora, exposen que gran part dels treballadors van conèixer el decés de la seva companya a través de WhatsApp.

Un sanitari del SUMMA 112 en un dia de servei a 16 de novembre de 2020 a Madrid (Espanya)

“No donàvem crèdit: 'Està tirada a terra i nosaltres agafant trucades', 'Esteu agafant trucades?', 'Sí, ens diuen que seguim agafant trucades'”, han denunciat.

“Al costat de la nostra companya algú atenia una trucada, el servei prosseguia com si res. Calia parar, desallotjar el centre. Procurar que imperés el seny mentre algú repetia insistentment "Som un servei essencial'”, han denunciat.

“I la vida? Hi ha res més essencial que la vida? La resposta sembla clara, però els fets no ho indiquen”, prossegueix el comunicat.

"Konecta ha d'oferir suport emocional i psicològic"

La CGT ha mostrat la seva “repulsa als responsables de Konecta per un comportament com aquest. Ens ha faltat humanitat, empatia i respecte a dojo. Ara toca minimitzar els danys”, han exposat.

Esmentant la pròpia empresa, afirmen que “Konecta ha de brindar suport emocional i psicològic, comunicar-se de manera clara. Oblidar les trucades i pensar en les persones a qui costarà curar la ferida”.

Alhora, des de la CGT asseguren que hores després del decés es “van reunir amb el Comitè de Seguretat i Salut amb l'empresa per dirimir responsabilitats. I que es reconegui el que ha passat. Veure com s'investigarà tot el que ha passat, i que s'estableixi un protocol d'actuació per a aquests casos”.

Per acabar, deixen clar que un cas com el de dimarts passat “no pot tornar a passar”. A més, han enviat el seu “afecte a la família, als amics i companys. I un petó molt fort de tota la plantilla de Konecta que ha patit aquesta pèrdua irreparable”, finalitzava el text.

➡️ Successos

Més notícies: