Dona parlant per telèfon a tocar del mar amb logos d'Orange i Vodafone.
SOCIETAT

Vodafone i Orange tornen a ficar-se en un compromís: els clients els donen l'esquena

Vodafone i Orange van tancar el mes d'agost amb un saldo negatiu de portabilitats, cosa que indica una fuita de clients

Vodafone i Orange es troben en un moment delicat. Sembla que els clients tornen a donar-los l'esquena una vegada més. Així ho confirmen les darreres dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

Les dues companyies es tornen a enfrontar a un saldo negatiu pel que fa a portabilitats de clients. Això suposa un altre cop dur per a les seves estratègies comercials.

Muntatge amb els logos de Vodafone i Orange i de fons una persona usant un mòbil

Portabilitats a l'agost: un mes complicat per a Vodafone i Orange

Les dades de portabilitats d'agost mostren una tendència que ja s'està tornant habitual per a Vodafone i Orange. En concret, Vodafone va perdre 10.509 clients nets, mentre que el Grup MasOrange, la nova fusió entre Orange i MásMóvil, va patir una pèrdua de 49.753 usuaris. Aquests números són un reflex d'una situació complicada per a les dues empreses.

Mentrestant, Movistar ha estat una de les poques operadores que n'ha sortit reforçada en aquest període. La companyia va aconseguir captar 13.650 clients nets a l'agost. Va aconseguir sumar 67.895 portabilitats entrants i perdre 54.245 usuaris cap a altres operadors.

La companyia de Telefónica va aconseguir aprofitar la situació del mercat per enfortir la base de clients. Cosa que Vodafone i Orange no han pogut replicar.

Orange ha de prendre mesures

El Grup MasOrange, sorgit de la fusió entre Orange i MásMóvil, ha estat el principal perdedor en termes de portabilitats. Amb una pèrdua neta de 49.753 usuaris, la companyia ha patit un dur revés que posa en qüestió els beneficis de la fusió recent.

Aquest resultat és preocupant, ja que l'aliança tenia com a objectiu reduir la fugida de clients i millorar la competitivitat de les dues marques. Tot i això, les xifres actuals indiquen que el Grup MasOrange haurà de redoblar els seus esforços per frenar aquesta tendència negativa.

Tot i les pèrdues netes en portabilitats, l'agost ha estat un mes relativament positiu. Sobretot en termes de creixement total d'usuaris de mòbil per als grans operadors. Vodafone, per exemple, va aconseguir sumar 35.450 nous clients de telefonia mòbil.

Movistar, per part seva, també va tenir un bon mes en termes de creixement, amb 19.780 nous usuaris. Per la seva banda, el Grup MasOrange va afegir 73.660 nous clients a la base. Aquests números mostren que, encara que les portabilitats són un indicador important, no són l'únic factor a considerar en la lluita per atreure clients.

Un home amb ulleres i barba parla per telèfon davant d'una botiga de Movistar.

La competència estreny Vodafone i Orange

Un dels factors clau darrere de la fugida de clients de Vodafone i Orange és la creixent competència al mercat de les telecomunicacions. Operadors com Digi i altres OMVs (Operadors Mòbils Virtuals) han guanyat terreny gràcies a les seves ofertes més econòmiques i flexibles. Els usuaris busquen cada cop més plans que s'ajustin a les seves necessitats sense comprometre la qualitat del servei.

A més, les millores en la cobertura i en la qualitat del servei d'aquests operadors més petits estan erosionant la lleialtat tradicional dels clients cap a les grans. Això es reflecteix a les dades de portabilitats, que mostren una tendència constant d'usuaris que abandonen Vodafone i Orange a la recerca de millors ofertes.

Vodafone i Orange tenen un gran repte per endavant si volen revertir aquesta situació. Les dues companyies necessiten ajustar les estratègies comercials, millorar les ofertes i, sobretot, enfocar-se en la satisfacció del client.

El creixement del nombre total d'usuaris de mòbil a l'agost és un senyal positiu. Però no n'hi ha prou per compensar les pèrdues netes de clients a través de les portabilitats.

➡️ Societat

Més notícies: