Dona parlant per telèfon amb expressió de confusió i enuig, logotip de Vodafone i emojis d'interrogació i enuig sobre fons verd.
SOCIETAT

Vodafone admet que hi ha motius per preocupar-se: els problemes no deixen de créixer

Vodafone es veu obligat a actuar després del repunt important dels darrers mesos quant a estafes

Els darrers temps, els intents de frau a través de mitjans digitals han augmentat considerablement. I Vodafone ha decidit actuar. La companyia ha llançat una campanya per conscienciar els seus usuaris sobre les estafes més comunes que afecten les telecomunicacions.

Aquest repunt al cibercrim ha portat l'operador a informar els seus clients sobre les estafes més habituals. És el cas del 'vishing' (suplantació d'identitat en trucades telefòniques), les falses pujades de preu i fins i tot enganys que utilitzen intel·ligència artificial.

Una dona cridant davant una botiga de Vodafone.

L'objectiu principal d'aquesta campanya és que els usuaris aprenguin a detectar i actuar davant de possibles fraus. Per això, Vodafone està utilitzant les seves xarxes socials i un web dedicat a la seguretat digital. A més, ha reforçat els seus canals d'atenció al client, oferint assistència tant a les botigues físiques com per telèfon i a través del xat en línia.

La companyia entén que els consumidors necessiten estar més ben informats sobre els riscos. El nombre de fraus informàtics a Espanya ha crescut un 27,21 % respecte a l'any anterior i ha arribat als 427.448 casos el 2023.

Vodafone demana extremar les precaucions

Entre els fraus més freqüents hi ha la suplantació d'identitat a través de trucades telefòniques. Els delinqüents es fan passar per operadors per obtenir informació sensible, com ara dades personals o bancàries. Unes altres estafes populars inclouen la falsa pujada de preus i els missatges que simulen provenir d'empreses per enganyar els usuaris.

Els cibercriminals han perfeccionat les seves tècniques, fins i tot recorrent a la intel·ligència artificial per fer els seus atacs més creïbles. Això ha fet que la seguretat digital es converteixi en una prioritat per a les empreses de telecomunicacions. De fet, estan prenent mesures per protegir els seus usuaris.

Una dona amb expressió pensativa i un signe d'advertència vermell amb una mà usant un telèfon mòbil.

Important detectar les possibles amenaces

Per a Vodafone, aquesta campanya no només busca evitar els fraus. També educar els seus usuaris sobre com actuar davant d'aquestes amenaces. L'empresa convida tothom a mantenir-se alerta i reportar qualsevol activitat sospitosa als seus canals d'atenció.

Amb aquest esforç, esperen reduir l'amenaça creixent de fraus digitals i protegir millor els usuaris. És fonamental que els clients es mantinguin informats i adoptin mesures de protecció. En cap moment han de compartir informació confidencial per telèfon i han de parar atenció als senyals de possibles estafes.

La seguretat digital és un tema que continuarà sent prioritari els pròxims anys. I Vodafone sembla estar preparat per fer front a aquest desafiament.

➡️ Societat

Més notícies: