Fotomuntatge amb una foto de fons de l'exterior d'un supermercat Mercadona i al capdavant una rodona vermella amb el logotip de Lidl ratllat
SOCIETAT

La segona cadena de supermercats després de Mercadona de Juan Roig: no és Lidl

La cadena de supermercats valenciana dirigida per Juan Roig s'ha coronat un any més com el supermercat líder al mercat

Mercadona està d'enhorabona. La cadena valenciana ha tornat a ser, un altre any més, líder al mercat espanyol, malgrat les dificultats a què s'enfrontava aquest 2023.

Tots els supermercats es veien obligats a apujar els preus per fer front a la inflació general. I alhora lluitaven contra la pèrdua de clients, que els podria passar factura.

Tot i això, Juan Roig ha aconseguit esquivar el revés i Mercadona s'ha tornat a coronar com el supermercat espanyol amb més vendes d'aquest any. De fet, ha arribat a batre un rècord històric. El segueixen, no obstant això, dues grans i conegudes cadenes de supermercats.

Carrefour, la segona cadena de supermercats amb més vendes

Tot i el que molts podríem pensar, la segona cadena de supermercats que més triomfa a Espanya, després de Mercadona, no és Lidl.

La cadena alemanya, com els supermercats de Juan Roig, gaudeix d'una gran popularitat al nostre país, especialment per la seva qualitat i els seus preus baixos.

Tot i això, i segons les dades aportades per la consultora Kantar, aquest lloc l'ocupa Carrefour. Tot i que encara està força lluny de Mercadona. La cadena francesa ha aconseguit un 9,9% de quota de mercat aquest tancament de l'any, que va arribar fins al 10% durant aquest estiu.

Primer pla del logo de la botiga Carrefour

Lidl se situa en tercer lloc, darrere de Mercadona i Carrefour. El supermercat alemany ha augmentat quatre dècimes la seva quota, que arribava aquest any al 6,4%.

Mercadona, líder absolut al mercat

Tot i que el 2023 el preu dels aliments no han deixat d'estar a l'alça, sobretot si tenim en compte l'augment del preu de l'oli d'oliva, els supermercats han portat prou bé la inflació.

Mercadona es feia, així, amb el lloc més alt de la llista. El supermercat valencià aconseguia consolidar-se com el líder absolut al mercat de distribució. De fet, aquest any ha aconseguit la xifra més alta de la seva història, un 27,1%.

Tot i que, segons Kantar, Mercadona ha guanyat quota en les categories relacionades amb la baixada de preu. I és que, després d'anunciar la baixada de preu de més de 500 productes bàsics, la quota de mercat es disparava. A més, ha experimentat un canvi de tendència a sis de cada deu de les seves categories.

No obstant això, aquesta tendència es podria veure truncada el proper any. Per al 2024, es preveu un estancament que afectarà les grans cadenes de supermercats, com ara Mercadona, Lidl o Carrefour. Segons vaticinen alguns experts, el negoci no avançaria durant el proper any ni en volum ni tampoc en valor.

➡️ Supermercats ➡️ Societat

Més notícies: