
Sandra Barneda, 49 anys: 'He descobert la raó per la qual la societat no avança'
Sandra Barneda s'ha sincerat a les seves xarxes socials i ha explicat el motiu pel qual la societat no avança
Sandra Barneda ha alçat la veu a les seves xarxes socials. La presentadora ha compartit un vídeo en què ha mostrat la seva indignació pel tracte que es dona als animals de companyia en alguns àmbits de la societat. En concret, ha denunciat les dificultats que ha tingut per viatjar en avió amb el seu gos Leo.
Segons ha relatat, l’experiència ha estat frustrant i ha posat en evidència la manca d’avenços en aquesta matèria. “Jo us he de dir una cosa que estic molt indignada. Quan dieu que la societat avança, doncs veig que la societat en aquest sentit no ha avançat, o almenys les aerolínies”, ha començat dient.

Amb aquestes paraules, Barneda ha obert un discurs en què ha volgut reflexionar sobre la realitat de molts propietaris d’animals de companyia. La periodista ha explicat que, a més de pagar més de cent euros pel bitllet, els animals no tenen cap dret reconegut dins de l’avió. Ha assenyalat que han d’anar sempre sota el seient, sense un espai adequat i sense opció que el passatger pugui fer un check-in normal.
Sandra Barneda ha tingut un problema amb la seva mascota
També ha subratllat que l’aerolínia no permet escollir seient i que, per norma general, la companyia assigna una finestra. Però el més greu, segons el seu testimoni, ha arribat durant el vol.
Barneda ha narrat un episodi en què una hostessa i un altre passatger han qüestionat la presència del seu gos. "He descobert la raó per la qual la societat no avança", ha confessat Sandra Barneda.
“La motxilla deixa-la a baix, i llavors li dic: «No, ha d’anar a dalt perquè tinc un gos», després em va tocar un senyor al mig. Li vaig dir: «És que hi ha un gos a baix», ja que no hi cap”, ha recordat. Segons ha afegit, el passatger ha mostrat el seu malestar al·legant que no sabia que hauria de compartir espai amb un gos.

Sandra Barneda ha lamentat la manca d’empatia en situacions com aquesta. També ha criticat que l’hostessa s’hagi excusat amb l’home en lloc de mediar per resoldre el problema. Per a ella, l’episodi reflecteix una carència evident: no existeix una regulació justa i clara que garanteixi el benestar dels animals durant els viatges.
Sandra Barneda parla sobre la societat i els animals
“Si es demostra que estem vivint en una societat on els animals de companyia tenen uns drets i els propietaris tenim unes obligacions. Haurien de començar ja a realment facilitar que els gossos puguin viatjar, però no de qualsevol manera”, ha destacat.
Barneda ha insistit que la societat no pot reconèixer que els animals són éssers que senten i, al mateix temps, no oferir mesures que permetin viatjar amb ells dignament. “Ha de canviar perquè hi ha una necessitat social”, ha sentenciat. Amb el seu vídeo, la presentadora ha volgut obrir un debat públic i ha preguntat als seus seguidors si també han viscut experiències similars.
Més notícies: