Muntatge d´un avió de Ryanair, un home pensatiu i uns bitllets
SOCIETAT

Et tornarà Ryanair tots els diners cobrats per portar l'equipatge de mà a l'avió?

Els usuaris veuen la llum després de conèixer la multa de 150 milions d'euros a Ryanair i altres companyies aèries

Novetat important sobre les pràctiques abusives que fan des de fa temps les aerolínies de baix cost com Ryanair o EasyJet. Aquestes dues i altres com Volotea o Vueling han estat sancionades per Consum amb 150 milions d'euros.

El motiu de la històrica sanció, segons La SER, són les "pràctiques abusives" de les aerolínies cap als seus passatgers. I tot, per no respectar el seu dret, entre altres coses, a portar una maleta de mà a l'avió sense haver de pagar-la. Des d'ara, aquestes pràctiques quedaran totalment prohibides, malgrat la insistència al llarg d'aquests darrers anys de les línies de baix cost, com ara Ryanair.

Ryanair i tres aerolínies més, multades amb 150 milions d'euros per 'pràctiques abusives'

Aquesta multa reflecteix que aquesta manera de procedir és "abusiva i poc transparent", segons Consum. Amb tot, molts usuaris dubten si els tornaran aquests diners que han pagat per portar una maleta de mà a la cabina.

Diversos passatgers esperen per facturar l'equipatge als taulells de la companyia Ryanair a l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, a Madrid el 20 de desembre de 2019

La veritat és que Facua ha reaccionat a la notícia de forma contundent. L'organització de consumidors ha instat els afectats que reclamin aquest reemborsament als organismes pertinents.

Facua insta a reclamar els diners cobrats per l'equipatge de mà

"Els consumidors tenen dret a reclamar la devolució d'aquests càrrecs extres i estem tramitant nombrosos casos en defensa dels afectats", exposen. Si reben una negativa de les aerolínies, Facua els aconsella que interposin una denúncia davant de les autoritats de Consum de les seves comunitats autònomes.

"Poden fer-ho sense cost, ja que per a quantitats inferiors a 2.000 euros no és obligatori acudir amb advocat ni procurador", assenyalen des de la web de Facua.

D'altra banda, es multa Ryanair i la resta de companyies citades per l'absència de transparència en els preus. I tot perquè van variant i augmenten, en molts casos, durant el procés de compra. Des de Consum asseguren que aquesta és una pràctica deslleial, per fer més molesta la comparació de preus entre companyies.

Una altra de les pràctiques abusives a què al·ludeix Consum és el cobrament extra del seient al costat de persones dependents, per exemple, pares i fills. A més, també fan referència a no tenir l'opció de pagar en efectiu a l'aeroport.

➡️ Societat

Més notícies: