Fotomuntatge caixers de La Caixa i diners
SOCIETAT

La novetat de CaixaBank per treure diners del caixer que molts aplaudeixen

Centenars de localitats poden fer gestions bancàries gràcies a aquesta nova iniciativa de l'entitat CaixaBank

L'exclusió financera afecta moltes petites poblacions on no arriben els caixers, ni els banquers, ni gairebé les targetes de crèdit. Aquesta és una realitat de la qual es parla poc, però que afecta actualment centenars de pobles d'Espanya.

Per això, CaixaBank ha decidit posar fil a l'agulla i escurçar aquesta xifra i portar oficines mòbils fins a aquests racons del país.

Concretament, l'entitat ha ampliat un 23% el servei financer que presta amb les seves oficines mòbils. Aquest ja arriba a 783 poblacions en risc d'exclusió financera. A principis del 2023 aquesta xifra era de 636 localitats, per la qual cosa la seva aposta per arribar cada vegada a més persones i pobles es consolida.

Què es pot fer a una oficina mòbil?

El servei d'oficina mòbil de CaixaBank permet als usuaris, siguin clients o clients de l'entitat, fer les operacions bancàries més habituals. Retirar efectiu, fer ingressos i pagar rebuts i impostos a localitats sense oficina bancària o amb restriccions que limiten l'accés als serveis financers, són alguns dels serveis.

El perfil majoritari, el 70%, és el que té més de 70 anys. Confirmant també així que són les persones grans les que perduren en aquesta mena de poblacions.

Balance actividad 2023 Ofimóvil CaixaBank

21 oficines recorrent les zones més rurals del país

CaixaBank compta amb 21 oficines mòbils i recorren de manera habitual diverses localitats. Algunes d'elles són:

Àvila, Burgos, Lleó, Palència i Segòvia, a Castella i Lleó; Ciudad Real, Guadalajara i Toledo, a Castella-la Manxa; Castelló i València, a la Comunitat Valenciana; Granada, a Andalusia, la Comunitat de Madrid i La Rioja.

A més, l'entitat té tres ofimòbils més en reserva per atendre esdeveniments empresarials, culturals i esportius.

El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, assegura que “el servei de les oficines mòbils posa de manifest el ferm compromís amb la inclusió financera perquè volem estar a prop dels nostres clients també a les zones rurals”.

➡️ Bancs ➡️ Societat

Més notícies: