Home sorprès mirant un ordinador portàtil amb logotips de Digi, Movistar i Vodafone al fons.
SOCIETAT

Movistar i Vodafone ja es posen en el pitjor: sembla impossible aturar aquest operador

Els 'grans' del sector de les telecomunicacions han de fer front al creixement imparable d'aquesta companyia

Movistar i Vodafone observen amb preocupació l'impressionant creixement de Digi al mercat espanyol. Aquest darrer operador ha aconseguit captar més de 100.000 clients al mes mitjançant portabilitats. Una xifra que ha posat en alerta els gegants de les telecomunicacions.

Al llarg de 2025, Digi ha acumulat 989.400 portabilitats, recull El Independiente. Això suposa un creixement del 15 % respecte al mateix període de l'any anterior. Aquest avanç ha portat l'operador romanès a ocupar la quarta posició en nombre d'usuaris.

Aquestes dades aconsegueixen que Movistar i Vodafone comencin a preocupar-se de debò.

Una dona amb expressió de sorpresa assenyala un logotip blau amb la paraula “DIGI” en un entorn desenfocat.

Movistar i Vodafone s'han de moure ràpidament

Actualment, Digi compta amb més de 7,5 milions de clients a Espanya. D'aquests, 5,29 milions pertanyen al servei de telefonia mòbil. Més d'1,67 milions a fibra i més de 544.000 a telefonia fixa.

L'operador ha demostrat ser una alternativa atractiva gràcies als seus preus competitius. Capten l'atenció d'usuaris que busquen estalvi sense perdre qualitat al servei. A més, la companyia ha invertit més de 1.000 milions d'euros a desplegar la seva pròpia xarxa de fibra, que arriba a 9,5 milions de llars.

La seva estratègia es basa en la reducció constant de tarifes, cosa que li permet mantenir-se competitiu davant dels gegants com Movistar i Vodafone. Això, sumat a la seva inversió en infraestructura, li ha permès continuar creixent a un ritme imparable. Els darrers mesos, ha ampliat la seva plantilla a més de 8.000 empleats, dels quals 1.000 han estat contractats el darrer any.

La competència, a l'expectativa

Per a Movistar i Vodafone, el creixement de Digi representa una amenaça real. La companyia romanesa no només està guanyant terreny en nombre d'usuaris. També està millorant la seva infraestructura de xarxa, cosa que li permet oferir serveis més ràpids i estables.

A més, s'espera que anunciï el seu propi servei de televisió els pròxims mesos, cosa que podria canviar encara més el panorama competitiu. Aquest nou pas podria afectar directament Movistar i Vodafone.

Amb tarifes més baixes i la capacitat d'oferir un servei integral de fibra, mòbil i televisió, Digi podria atreure encara més clients. Això donaria maldecaps als seus competidors.

Diverses persones durant la inauguració de la primera botiga a nivell nacional de DIGI, a 23 de febrer de 2023, a València

Una batalla que no s'atura

La batalla pels clients al sector de les telecomunicacions està lluny d'acabar. Movistar i Vodafone ja es preparen per enfrontar un competidor que no mostra signes d'aturar-se. L'agressiva estratègia de tarifes de Digi, juntament amb la seva expansió de xarxa i la possible incorporació de serveis de televisió, canviarà el sector.

Mentrestant, els grans operadors busquen noves maneres de retenir els seus clients i oferir més valor per evitar que continuïn migrant. Les promocions, la millora dels serveis d'atenció al client i la diversificació de les ofertes són algunes de les estratègies que podrien implementar.

➡️ Societat

Més notícies: