Movistar dona una darrera hora a milers de clients: fes això o et sancionaran
Movistar mana un important avís als usuaris que marxin de la companyia i els recorda algunes obligacions
Si estàs pensant en donar de baixa algun dels serveis de Movistar és important que segueixis una sèrie de passos per evitar costos addicionals. L'operador ha informat els seus clients que, després de tramitar la baixa, tenen un termini de 15 dies naturals per tornar els equips antics. Si no compleixes aquest termini, t'enfrontaràs a una penalització econòmica.
Hi ha dues maneres de tornar els dispositius que hagis utilitzat: la devolució a la botiga o la recollida a domicili.
1. Devolució a la botiga
La manera més senzilla i sense cost addicional és portar els equips a una botiga Movistar. Per això, cal que reserveu cita prèvia. Recorda que, si tens equips associats a una línia fixa, necessitaràs fer una cita per a cadascun.
A més, si la devolució inclou un Smart TV, pots sol·licitar que el recullin al teu domicili trucant al 1004. Aquest servei és completament gratuït.
2. Recollida a domicili
Si preferiu no desplaçar-vos a la botiga, Movistar us ofereix l'opció que un missatger reculli els equips a casa vostra. Aquesta opció té un cost de 11 euros, que hauràs de pagar al moment de sol·licitar el servei. A continuació, us indiquem els passos a seguir:
- Desinstal·la els equips que has de tornar i assegura't d'incloure tots els seus accessoris. El missatger portarà una bossa perquè els puguis dipositar.
- Demana al missatger un justificant de devolució al moment de lliurar els equips. Aquest justificant és important, ja que et servirà com a prova de la devolució.
- Pagament: El cost d'aquest servei és de 11 euros, que es pagarà mitjançant targeta de crèdit o dèbit quan sol·licitis la recollida.
Si torneu dispositius com smartphones, smartwatches, portàtils, tablets o consoles de vídeo, l'opció de recollida a domicili no estarà disponible. En aquests casos, hauràs d'acudir a una botiga Movistar.
Les penalitzacions per no tornar els equips de Movistar
Una de les claus per evitar càrrecs addicionals és fer la devolució dins dels 15 dies naturals següents a la baixa del servei. Si no ho fas, Movistar et cobrarà una penalització per cada equip no tornat, recull a la seva web. Aquí tens la darrera llista de preus de l'operador en cas de no complir el termini de devolució:
- Telèfon fix: 10 euros
- Router ADSL: 31,46 euros
- Router Radio: 84,70 euros
- Router Fibra: 78,65 euros
- ONT Fibra: 97,28 euros
- Router Smart WiFi (HGU): 97,28 euros
- Desco Movistar+: 72,60 euros
- Dispositiu Movistar Car: 53 euros
- Movistar Home: 50 euros
- Router Phonebox: 63,11 euros
Com veus, les penalitzacions poden ser força elevades, especialment si no tornes un equip com el router o el descodificador Movistar+. Per evitar aquests càrrecs, assegura't de tornar tot el que et correspon dins del termini fixat.
Quins equips he de tornar?
Has de tornar els equips que corresponguin als serveis que has donat de baixa. A més, si has substituït algun equip antic per un de nou, també hauràs de tornar el model anterior. Per exemple, si heu canviat de router, no oblideu tornar l'equip vell.
Si no fas aquest tràmit a temps, Movistar et cobrarà una penalització econòmica que pot ser considerable.
Més notícies: