Muntatge entre un home i els Mossos
SOCIETAT

Mitja Catalunya en alerta per una nova estafa bancària: 'Tenen totes les dades'

Una dona ha explicat com ella mateixa ha estat víctima d'una estafa de la qual al principi no sospitava gens

Actualment, la tecnologia juga un paper clau a les nostres vides, facilitant tasques diàries com les transaccions bancàries. Tot i això, a mesura que avancen les eines digitals, també ho fan les estratègies dels delinqüents que busquen aprofitar-se de les seves vulnerabilitats. Mantenir-se informat i prendre precaucions és vital per protegir-se davant de possibles fraus.

Alerten d'una estafa amb què enganyen a Catalunya

Recentment, una dona ha alertat sobre un nou tipus d'estafa que sembla molt creïble. Després de ser víctima del frau i adonar-se'n, la usuària va decidir avisar a les xarxes de la facilitat amb què poden enganyar.

"M'acaben de robar 82 €, fent-se passar per CaixaBank, Molt de compte! Tenen totes les dades. Un cop completada l'operació, van intentar robar més diners. L'atenció de CaixaBank va ser excel·lent, però el número de telèfon està piratejat i sembla ser un del banc".

Muntatge d'una persona gran amb les mans juntes a la barbeta, traient una targeta d'un caixer i senyal d'alerta

Aquesta mena de fraus cada vegada són més sofisticats, cosa que complica la identificació de l'estafa. Els estafadors compten amb totes les dades personals i bancàries de la víctima. Això genera una falsa sensació de seguretat a l'hora de rebre una trucada o missatge que sembla autèntic.

Com protegir-se d'aquestes estafes?

Enmig d'aquesta situació, és fonamental que els usuaris prenguin mesures preventives i estiguin alerta. El més primordial és no proporcionar cap concepte informació confidencial a través de trucades o missatges. Tant CaixaBank com altres entitats han advertit més d'una vegada que no sol·licitaran mai aquest tipus d'informacions als seus clients.

Un home espantat amb les mans aixecades davant d'una figura encaputxada en un fons de codi binari.

A més, és important revisar regularment els comptes bancaris i estar alerta davant de qualsevol activitat sospitosa. Els experts recomanen també fer servir eines de verificació en dos passos. A més, cal no confiar cegament en la identitat de qui es posa en contacte, perquè pot marcar la diferència.

Finalment, la col·laboració entre els bancs i els seus clients és essencial per combatre aquest tipus de delictes. Les entitats milloren contínuament els seus sistemes de seguretat, per respondre amb més eficàcia davant de les denúncies. Alhora, això sí, els clients han d'actuar amb prudència i no facilitar-los la feina als estafadors.

➡️ Societat

Més notícies: