Mercadona perd clients per segon mes consecutiu
Mercadona perd quatre dècimes respecte al mes passat, però continua sent la gran proveïdora que més creix
Tot i ser la companyia que més creix en l'àmbit anual, Mercadona perd quota de mercat per segon mes consecutiu. Les últimes dades conegudes, entre el 5 de novembre i el 3 de desembre, revelen una caiguda de quatre dècimes.
No obstant això, continua sent el líder indiscutible del sector, ja que lidera amb un 26,7% de la quota. El seu màxim perseguidor és el Grup Carrefour, amb un 9,9%. Per tant, Mercadona té un avantatge del 16,8%.
Per la seva banda, els seus perseguidors s'han mantingut sense descens l'últim mes, i han quedat per darrere de Carrefour, Lidl (6,4%) i Eroski (4,3%). Per part seva, Grup Dia (3,8%), Consum Cooperativa (3,4%) i Alcampo (3,1%) perden una dècima cadascun i tanquen el top 7. D'aquesta manera, els principals distribuïdors a Espanya ocupen el 57,6% de la quota de mercat, per tant, 7 dècimes menys que en el mes anterior.
Els 7 grans distribuïdors creixen a l'últim any
Així i tot, la tendència és a l'alça si ens fixem en la comparativa anual de la quota de mercat conjunta. En aquest cas, respecte a les dades de fa 12 mesos, l'increment és de l'1,3%, i la quota de fa un any és del 56,3%.
En aquesta comparativa anual, qui més puja és Mercadona, amb un increment de l'1,4%. El segueix Lidl, amb un augment de quatre dècimes, Consum, amb dues dècimes, i Carrefour, amb una dècima. D'altra banda, Alcampo perd una dècima i Grupo Dia perd sis dècimes.
Amb aquests resultats, Eroski ha superat aquest any Dia i es col·loca quart i Consum es posa sisè, per davant d'Alcampo.
Més notícies: