Muntatge de Mercadona de Reus des de fora i cercle amb fletxa vermella baixant sobre un gràfic
SOCIETAT

Mercadona perd clients per segon mes consecutiu

Mercadona perd quatre dècimes respecte al mes passat, però continua sent la gran proveïdora que més creix

Tot i ser la companyia que més creix en l'àmbit anual, Mercadona perd quota de mercat per segon mes consecutiu. Les últimes dades conegudes, entre el 5 de novembre i el 3 de desembre, revelen una caiguda de quatre dècimes.

No obstant això, continua sent el líder indiscutible del sector, ja que lidera amb un 26,7% de la quota. El seu màxim perseguidor és el Grup Carrefour, amb un 9,9%. Per tant, Mercadona té un avantatge del 16,8%.

Per la seva banda, els seus perseguidors s'han mantingut sense descens l'últim mes, i han quedat per darrere de Carrefour, Lidl (6,4%) i Eroski (4,3%). Per part seva, Grup Dia (3,8%), Consum Cooperativa (3,4%) i Alcampo (3,1%) perden una dècima cadascun i tanquen el top 7. D'aquesta manera, els principals distribuïdors a Espanya ocupen el 57,6% de la quota de mercat, per tant, 7 dècimes menys que en el mes anterior.

Gràfic que mostra la quota de mercat actual dels set principals distribuïdors a Espanya
Quota de mercat actual dels set grans distribuïdors a Espanya | Flourish

Els 7 grans distribuïdors creixen a l'últim any

Així i tot, la tendència és a l'alça si ens fixem en la comparativa anual de la quota de mercat conjunta. En aquest cas, respecte a les dades de fa 12 mesos, l'increment és de l'1,3%, i la quota de fa un any és del 56,3%.

En aquesta comparativa anual, qui més puja és Mercadona, amb un increment de l'1,4%. El segueix Lidl, amb un augment de quatre dècimes, Consum, amb dues dècimes, i Carrefour, amb una dècima. D'altra banda, Alcampo perd una dècima i Grupo Dia perd sis dècimes.

Amb aquests resultats, Eroski ha superat aquest any Dia i es col·loca quart i Consum es posa sisè, per davant d'Alcampo.