Netflix i el seu famós test que permet saber qui és un bon empleat
Netflix té una curiosa estratègia per quedar-se únicament amb els treballadors més efectius de la plantilla
Netflix pot presumir de tenir els millors treballadors perquè utilitza un dels tests més eficients, segons la plataforma de continguts de streaming: el keeper test. És una estratègia per quedar-se amb els treballadors més aprofitables i amb les millors aptituds.
I és que per assegurar-se que compten amb els millors treballadors possibles, posseeix aquesta curiosa tècnica com a pregunta, que només ofereix una resposta: sí o no. "Si un dels membres de l'equip estigués pensant a marxar a una altra empresa, ¿t'esforçaries com a gerent per evitar-ho?", diu la web de Netflix.
BBC Mundo ha publicat un article en què fonts de la plataforma de streaming consideren aquesta pregunta tan idònia, perquè és "una manera de prendre la temperatura. És una reflexió per avaluar el treball de les persones després d'algun projecte o en algun punt de carrera dins de l'empresa".
Netflix té un truc per tenir els millors treballadors
No és una pregunta que es faci de forma rutinària entre els empleats de Netflix, sinó que es fa de manera aleatòria per així quedar-se amb els millors treballadors. La veritat és que també es pot fer com a autoavaluació. I el mateix treballador de l'empresa pot preguntar-li al responsable si lluitaria per ell si en cas de tenir una oferta d'una altra companyia.
"Aquells que no passen el test, el seu cap no lluitaria per mantenir-los, reben un paquet d'acomiadament generós. I així podem trobar algú per a aquest lloc que ens faci un equip de somni encara millor", recull la web.
BBC Món, a través d'una empleada de Netflix, explica que si la resposta és negativa no vol dir que l'acomiadament sigui ipso facto. I és que el que es vol és millorar aquests aspectes en què la persona s'hauria d'esforçar més per intentar ser millor.
"És únic que Netflix hagi pogut crear aquesta cultura de tenir només els millors"
"Hi ha molt de feedback, moltes converses, molta altra informació i paràmetres que es tenen en compte", prèviament a deixar marxar l'empleat.
El 2017, la Society for Human Resource Management va posar de manifest que el 8% dels empleats de Netflix van ser acomiadats aquell any. Va ser un 2 % per sobre de la mitjana de la resta de treballadors nord-americans.
Pel que fa a l'abandonament de l'empresa, només el 4 % dels empleats de Netflix van deixar la feina voluntàriament. Enfront del 13 % de treballadors dels Estats Units de la resta d'empreses. Sobre aquest famós truc de Netflix opinava Daneal Charney, reclutadora de talents per a MaRS Venture Services.
"Crec que és únic que Netflix hagi pogut crear aquesta cultura de tenir només els millors. És difícil de fer, però crec que en realitat és un requisit per a les indústries creatives d'alt creixement i una cosa que un inversor veuria amb bons ulls".
Més notícies: