Muntatge amb una botiga Pepco al fons, un tweet queixant-se i una imatge de pintades
SOCIETAT

Indepes la prenen contra el nou Primark que arriba a Catalunya

Independentistes han entrat en còlera en llegir els cartells en castellà de les noves botigues a Girona i Lleida

La llengua, com la música, hauria de ser un regal. Una cultura que sempre sumi. No ho veuen igual alguns independentistes que han vist amb molt mals ulls el cartell d'arribada de Pepco a les dues ciutats.

L'empresa polonesa coneguda per oferir roba i articles per a la llar a preus baixos, s'ha vist envoltada d'una controvèrsia a Catalunya. La causa ha estat la castellanització dels noms de les ciutats catalanes als anuncis d'obertura de noves botigues.

En un intent per expandir la seva presència a la regió, Pepco va anunciar l'obertura de noves botigues a Girona i Lleida. Però l'elecció d'utilitzar les versions castellanitzades va provocar la indignació de sectors ultranacionalistes catalans.

La castellanització dels topònims va en contra de la normativa local, que exigeix l'ús del català, almenys, a la retolació de Girona.

Pepco va actuar ràpidament

Davant les crítiques, Pepco va emetre disculpes i va afirmar que estan prenent mesures per evitar que aquest tipus de situacions es repeteixin. L'empresa va assenyalar que alguns treballs realitzats des de la seu internacional poden mancar de supervisió local. Per això no estan tan familiaritzats amb les normatives locals.

La situació va escalar quan activistes nacionalistes catalans van prendre mesures directes. Es van posar fil a l'agulla i traduint amb esprai l'anunci original al català i afegint la inscripció "A Catalunya, en català".

En resposta a això, l'empresa va reemplaçar ràpidament els cartells per altres en català, cosa que va ser agraïda per alguns líders locals.

Més queixes, ara demanen el castellà

Això no obstant, la controvèrsia no es va aturar aquí. Persones a favor del bilingüisme van pintar els nous cartells en català amb missatges com "En espanyol també" i "En dues llengües".

Aquest episodi se suma a una sèrie d'incidents similars les darreres setmanes. Diversos comerços que utilitzen el castellà han estat assenyalats per sectors nacionalistes catalans.

Una empresa amb més de 3.000 botigues a Europa

Pepco té una xarxa de més de 3.000 botigues a Europa, considera Espanya com el quart mercat més important. Compte amb 213 establiments al país.

L'empresa compta amb una vintena de botigues a Catalunya, on s'empra tant el català com el castellà als elements de retolació. L'obertura de les botigues a Girona i Lleida està programada per al 19 i el 23 de gener, respectivament.

➡️ Societat

Més notícies: