Potser en alguna ocasió t'ha passat a tu també. Les multes de la DGT porten de cap milions de conductors a causa de la celeritat amb què arriben, així com pels seus elevats imports, que varien segons el tipus d'infracció.
Tot i que a ningú li agrada pagar una multa, els conductors tenen l'obligació de fer-ho. Actualment, això es pot dur a terme de moltes maneres, sempre respectant els terminis. Tot i això, també tenen el dret de reclamar si així ho consideren.
Algunes vegades, pot haver-hi errors a l'hora d'abonar les sancions. Aquests poden donar-se per part de l'Administració, però també per part dels mateixos conductors. Per exemple, es pot pagar una sanció per duplicat.
També pot ser que el conductor se n'adoni, després de pagar la multa, que s'ha equivocat amb l'import. Per a aquests casos, des de la DGT han volgut recordar què cal fer per solucionar aquest tipus de problemes.
Posar una reclamació, si t'ha succeït una cosa anterior, és senzilla i es pot efectuar a través de diferents canals. A més, també ho pots fer de forma presencial a les Prefectures Provincials de Trànsit.
Tot i això, és possible dur a terme el procés pel Registre Electrònic de la Seu Electrònica de la DGT. Per això, abans t'has d'assegurar que la multa l'ha imposat l'organisme i no un Ajuntament, per exemple, ja que aleshores no podràs al·legar així.
Per efectuar la reclamació, un procés gratuït, sí que necessitaràs adjuntar els documents següents:
D'altra banda, el tràmit no ha de dur-lo a terme l'interessat. Un tercer també pot actuar representant-ho. En aquest cas, caldrà tenir sempre una autorització del sancionat.