Els supermercats es troben en aquests moments al centre de la polèmica i estan rebent nombroses crítiques. El motiu és que han apujat considerablement el preu de l'oli d'oliva els últims mesos. Han passat de vendre un litre per uns 4 o 5 € a tenir-lo disponible per 8 € o més.
Aquesta situació està provocant un gran malestar, ja que són moltes les famílies que no es poden gastar aquests diners en un únic quilo de 'l'or líquid'. Per això, com indica el descens de les vendes en un 18 %, n'hi ha que ho han començat a substituir pel de gira-sol. Sense obviar que en altres llars el que s'ha fet és començar a reduir-ne de manera notable el consum.
Però cal saber que ara hi ha una manera de comprar aquest article amb descomptes interessants. I no, no té res a veure amb promocions especials als súpers.
NOVETAT WHATSAPP: Clica aquí per rebre GRATIS les hores més barates de la LLUM, ara al teu WhatsApp! Planifica rentadores, cuina i planxades!
Les previsions sobre el preu de l'oli d'oliva no són gens esperançadores. Tot fa indicar que, llevat que es produeixin abundants pluges i millori la producció, el cost del mateix continuarà pujant. En concret, ja hi ha agricultors que indiquen que per a l'any que ve podria arribar a costar 12 € un sol litre d'aquest.
Si la situació et té preocupat, perquè no pots gastar 8 € o més per un quilo de l'or líquid, tranquil, hi ha una solució. A l'abast de la mà hi ha una alternativa per adquirir-lo a un preu més baix. I, compte, no té res a veure amb ofertes especials dels supermercats.
En efecte, ha estat el mitjà Notícies Treball el que ha donat aquesta solució després de parlar amb membres d'una cooperativa oliverera de Granada. Pilar Arredondo, sòcia de la Cooperativa Agrària Nostra Senyora de Zújar, és qui ha revelat que l'opció més econòmica ara és comprar l'oli d'oliva directament als trulls.
Pel que sembla, adquirint-ho en aquests llocs i no als supermercats “es pot estalviar fins a 4 € per litre amb facilitat”. I és que surt més econòmic en treure's del mig el que cobren els distribuïdors i supermercats. Així que pren nota, si tens un molí d'oli a prop, no dubtis a acudir-hi per comprar l'or líquid que necessites.
Així mateix, has de conèixer que molts supermercats t'ofereixen una alternativa per adquirir aquest producte de la dieta mediterrània a un preu més econòmic. Concretament, la solució que donen és comprar garrafes de diversos litres en lloc d'una ampolla d'un de sol. Optar per adquirir aquests envasos suposa pagar per un quilo, no 8 € o més, sinó 4 €, aproximadament.
I, per descomptat, també una altra mesura és estar molt pendent de les ofertes que llancen les superfícies comercials periòdicament. Sí, perquè n'hi ha algunes que aquests dies estan brindant promocions del 3 x 2 o similars.
De moment, aquestes són les propostes per notar menys a la butxaca el cost de l'oli d'oliva. Producte aquest que a molts llocs d'Espanya està començant a ser canviat a les llars per un oli d'orujo d'oliva desconegut.
Com a pinyolada també es coneix aquest altre oli, que s'obté de la molinada i centrifugació de les restes que queden després de moldre l'oliva. És a dir, de les pells i els ossos de l'oliva. Té a favor seu que és saludable i més econòmic, però, això sí, compta amb menys sabor que el d'oliva.