El compromís que adquireixes en confiar en Vodafone: altrament hi haurà penalització
Vodafone recorda que en algunes tarifes i serveis cal aguantar un temps determinat per no ser sancionat
Contractar un servei amb Vodafone significa accedir a múltiples avantatges. I en alguns casos assumir un compromís de permanència, que depèn del tipus de tarifa i dels beneficis associats a aquesta. L'operador estableix diferents tipus de permanència, especialment als serveis de fibra o quan s'adquireix un dispositiu subvencionat.
És important conèixer aquests termes abans de contractar, ja que no complir-los pot implicar una penalització econòmica.
Quan s'aplica la permanència a Vodafone?
A la majoria de les tarifes mòbils de Vodafone no hi ha permanència; no obstant això, hi ha dues excepcions. La primera és si tries una tarifa mòbil amb un descompte en el preu, cas en què s'aplica una permanència de 24 mesos.
Això és una mesura comuna a les tarifes que compten amb promocions especials. El benefici de descompte va acompanyat d'un compromís de permanència.
El segon cas on la permanència entra en joc és quan s'adquireix un dispositiu mòbil, com ara un smartphone subvencionat per Vodafone. En obtenir un telèfon mòbil o fer un bescanvi amb un preu reduït, també s'activa una permanència de 24 mesos a la tarifa. Encara que altres dispositius intel·ligents com smart TVs, tablets o smartbands estan exempts de permanència, els smartphones sí que requereixen aquest compromís.
Permanència als serveis de fibra de Vodafone
Si decideixes contractar una tarifa de només fibra o una tarifa convergent que inclou fibra, també hi ha un compromís de permanència. En aquests casos, quan el servei de fibra requereix una instal·lació, la permanència és de 12 mesos. Això vol dir que si decideixes donar-te de baixa abans de complir un any de servei, hauràs de pagar una penalització que varia segons el temps restant.
A més, Vodafone estableix un càrrec únic de 150€ per la instal·lació de fibra. S'aplica a tots els serveis de fibra que requereixen instal·lació. Aquesta suma cobreix les despeses de gestió i l'obligació és mantenir el servei durant els primers 12 mesos.
Si decideixes donar-te de baixa abans d'aquell temps, la penalització decreirà segons el temps transcorregut.
Conseqüències d'incomplir la permanència a Vodafone
En cas d'incomplir amb el compromís de permanència a Vodafone, els clients han d'afrontar una penalització. Aquest càrrec depèn del temps que quedi per complir al contracte. I disminueix a mesura que s'acosta el final del període de permanència.
Per tant, com més temps s'hagi complert del compromís, menor serà l'import de la penalització. És important tenir en compte aquesta condició en planificar una baixa o canvi de tarifa.
Més notícies: