La fàbrica que deixarà de donar feina a milers de treballadors en uns dies a Espanya
L'ERTE de Ford a Almussafes (València) provocarà l'acomiadament temporal de 2.300 treballadors
Són mals temps per a milers de treballadors de la fàbrica de Ford d'Almussafes (València). UGT, sindicat de la companyia en aquesta localitat valenciana ha acordat un nou ERTE que entrarà en vigor el dissabte 20 d'abril i finalitzarà el pròxim 20 de juny. Un ERTO que afectarà 2.300 treballadors, el 48% de la plantilla, de manera temporal.
La negociació de l'ERTE es va donar després que la direcció de Ford exposés que necessitava temps per donar a conèixer el llançament del nou vehicle que farà aquesta fàbrica.
Males notícies per a 2.300 treballadors de Ford a València: un ERTE fins al juny
Un fet que des d'UGT eren conscients que provocaria aquest nou ERTO. A aquest fet, i després de finalitzar la fabricació de la furgoneta Transit Connect aquest dimecres, s'hi afegeix la manca d'abastament de peces en motors.
I no només això, també s'hi suma el "reduït requeriment per al mercat nord-americà", confirmava fa unes hores UGT. L'ERTO afectarà 1.400 persones diàries que fabriquen vehicles de Ford (800 pel cessament de la furgoneta Transit i 600 per falta de producció a la fàbrica). Alhora, cal afegir 900 treballadors més en motors.
L'ERTO afectarà totalment o parcialment 4.743 treballadors de diversos departaments
A més, de forma parcial afectarà altres 2.443 llocs de departaments auxiliars de Ford, fent un total de 4.743 empleats afectats, totalment o parcialment, segons STM. Així doncs, l'aturada d'activitat a la planta valenciana tindrà lloc els dies 20, 21, 22, 27 i 28 de maig. Mentrestant, al mes de juny es farà el mateix els dies 3, 10, 11, 17 i 18.
Això provocarà que durant quatre setmanes al torn de tarda no es treballi a la fàbrica d'Almussafes de Ford a la secció de vehicles. Sobre les condicions laborals dels treballadors, seran idèntiques que en ERTO previs. Ens referim al "80% del salari real i el 100% d'antiguitat, pagues extres i vacances", segons ha dit la UGT.
UGT desitja que quant a la secció de motors es refereix, es pugui normalitzar la situació com més aviat millor. Espera igualment que baixin els afectats a la planta de vehicles i que hi hagi sempre "dos torns de producció a Body II i muntatge", deixant l'ERTO en un 50%.
El conegut sindicat també ha exposat que abans del 20 de juny necessiten tenir “certeses que facin possible negociar situacions a llarg termini”.
Més notícies: