Muntatge amb una noia en un caixer automàtic amb la cartera a la mà i una pantalla de mòbil amb Bizum
SOCIETAT

Bizum envia un avís als clients després del que va passar dissabte

Bizum avisa els seus clients de com procedir davant del problema

Ahir, 18 de novembre, es va formar caos a Espanya per problemes amb els pagaments amb targeta, caixers automàtics i Bizum. Tot a causa de la caiguda del sistema de Redsys, que ja ha estat solucionada.

Diversos usuaris de les xarxes socials van començar a informar de problemes per pagar o fer transaccions a diversos establiments o caixers. Aquestes queixes es van començar a notar cap a les 13.00 del migdia.

Quin va ser el problema?

La plataforma de Redsys fa d'intermediari entre la persona que compra i el banc que tingui associat aquest punt de venda. Admet pagaments des de targetes de crèdit i de dèbit.

Segons han informat fonts bancàries en rebre queixes dels clients, hi havia dificultats amb pagaments amb targeta, retirar diners de caixers automàtics i utilitzar Bizum.

Imatge d'un home mirant una targeta de crèdit i el seu telèfon mòbil.
Després de diverses hores, les transaccions bancàries tornaven a estar operatives | PixaBay

Després de diversos minuts reportant problemes, les entitats bancàries van informar que el problema havia estat solucionat i que les transaccions ja podien ser efectuades.

Problemes per no portar efectiu

Amb la caiguda del servei de Redsys, que encara no se sap el motiu, diversos supermercats i comerços s'han mostrat molestos per perdre diversos clients i no poder donar-los una solució.

I és que les cues a les caixes dels comerços eren llargues a causa de no poder pagar els productes. I diversos clients han mostrat el malestar per haver hagut de deixar les compres a l'establiment després d'intentar, de manera fallida, anar a treure diners d'un caixer.

I és que la incidència s'ha produït en un moment de més consum del dia. En aquest instant les incidències més notòries han estat a supermercats, restauració, comerços...

Incidència solucionada

Cap a les 14.20 de la tarda, les entitats bancàries van començar a informar de la solució del problema, encara que alguns clients van reportar algun problema posteriorment.

Redsys, per la seva banda, cap a les 15.00 ha informat que ja havien solucionat tots els problemes que havien succeït.

Bizum informa els seus clients

Bizum, com a part afectada de la incidència, va publicar a les seves xarxes informació important per als seus clients.

Totes aquestes operacions afectades per la caiguda del sistema, es regularitzaran de forma automàtica. Tot i que també avisa. Si passen 24 hores i això no s'ha dut a terme, heu de contactar amb el vostre banc per poder-vos ajudar.