Ahir, 18 de novembre, es va formar caos a Espanya per problemes amb els pagaments amb targeta, caixers automàtics i Bizum. Tot a causa de la caiguda del sistema de Redsys, que ja ha estat solucionada.
Diversos usuaris de les xarxes socials van començar a informar de problemes per pagar o fer transaccions a diversos establiments o caixers. Aquestes queixes es van començar a notar cap a les 13.00 del migdia.
La plataforma de Redsys fa d'intermediari entre la persona que compra i el banc que tingui associat aquest punt de venda. Admet pagaments des de targetes de crèdit i de dèbit.
Segons han informat fonts bancàries en rebre queixes dels clients, hi havia dificultats amb pagaments amb targeta, retirar diners de caixers automàtics i utilitzar Bizum.
Després de diversos minuts reportant problemes, les entitats bancàries van informar que el problema havia estat solucionat i que les transaccions ja podien ser efectuades.
Amb la caiguda del servei de Redsys, que encara no se sap el motiu, diversos supermercats i comerços s'han mostrat molestos per perdre diversos clients i no poder donar-los una solució.
I és que les cues a les caixes dels comerços eren llargues a causa de no poder pagar els productes. I diversos clients han mostrat el malestar per haver hagut de deixar les compres a l'establiment després d'intentar, de manera fallida, anar a treure diners d'un caixer.
I és que la incidència s'ha produït en un moment de més consum del dia. En aquest instant les incidències més notòries han estat a supermercats, restauració, comerços...
Cap a les 14.20 de la tarda, les entitats bancàries van començar a informar de la solució del problema, encara que alguns clients van reportar algun problema posteriorment.
Redsys, per la seva banda, cap a les 15.00 ha informat que ja havien solucionat tots els problemes que havien succeït.
Bizum, com a part afectada de la incidència, va publicar a les seves xarxes informació important per als seus clients.
Totes aquestes operacions afectades per la caiguda del sistema, es regularitzaran de forma automàtica. Tot i que també avisa. Si passen 24 hores i això no s'ha dut a terme, heu de contactar amb el vostre banc per poder-vos ajudar.