Avís de la Policia Nacional: Molt de compte amb l'estafa del 'bon empleat'
En aquesta nova modalitat d'estafa els delinqüents s'aprofiten de la confiança de la víctima per enganyar-la
La Policia Nacional de La Rioja ha emès una advertència sobre una nova forma d'estafa coneguda com el 'Bon empleat'. Segons diversos informes a la regió, els estafadors es fan passar pel cap de la víctima o algú proper, sol·licitant transferències bancàries urgents.
En aquesta estafa, els delinqüents contacten la víctima per telèfon. A continuació es fan passar pel seu cap o un familiar i demanen un pagament urgent a un compte bancari específic. Sovint argumenten que l'empresa enfrontarà greus conseqüències si el pagament no es fa immediatament.
L'estafa rep el nom de "bon empleat" perquè s'aprofita de la confiança de la víctima, que creu que està ajudant l'empresa en fer el pagament exigit. En realitat, però, està transferint una quantitat considerable de diners als estafadors.
La Policia Nacional ha difós un missatge al compte oficial a la xarxa social X per alertar sobre el risc associat a aquesta nova forma d'estafa. En el comunicat, es destaca la importància de mantenir la cautela davant d'aquestes anomenades fraudulentes. Les quals poden passar tant per telèfon com a través d'aplicacions de missatgeria instantània com WhatsApp.
"Et truquen demanant-te un pagament immediat amb el suposat coneixement del teu cap", alerten. "'Sense aquest pagament es generarà un perjudici molt important per a l'empresa', et diran", segueixen.
S'emfatitza verificar amb cura l'autenticitat de qualsevol sol·licitud de pagament, recomanant encaridament que es contacti directament amb els responsables o propietaris del negoci. La Policia Nacional posa l'accent en el lema "Davant aquests casos, desconfia i comprova", subratllant la importància de ser previngut i estar segur abans de prendre qualsevol acció.
I és que, a les estafes d'aquest tipus és important reaccionar ràpidament i pensar amb cap. D'una altra manera t'enganyaran sense que te n'adonis en aquell moment, sempre que algú et demani diners o informació bancària per telèfon, desconfia.
Més notícies: