Salten les alarmes a Booking per una onada d'estafes: el que t'ha de fer desconfiar
Cada cop són més comunes les estafes en què els ciberdelinqüents adopten la identitat d'una empresa reconeguda, com ara Booking
Les estafes són cada cop més comunes, més complexes i difícils de detectar. En nombroses ocasions, els criminals cibernètics simulen ser pàgines web o plataformes reconegudes i de confiança. En aquesta ocasió explicarem la nova estafa que duen a terme des de Booking, el cercador de viatges i hotels.
En el procés de reserva, l'usuari és redirigit a un enllaç que suposadament pertany a la immobiliària encarregada de llogar el lloc de vacances. La víctima rep informació sobre com fer el pagament. Després de rebre una 'invitació' per completar la transacció, se li indica que faci una transferència a un compte bancari.
Els ciberdelinqüents han arribat a estafar fins a 590 euros. En els darrers mesos s'han registrat diversos casos de suplantació relacionats amb Booking, utilitzant diversos mètodes.
És per això que, si s'han proporcionat dades personals a Booking, és crucial canviar-les immediatament. També és convenient activar l'autenticació de doble factor al gestor del correu electrònic. En cas que les mateixes credencials es facin servir en un altre servei, s'aconsella modificar-les tan aviat com sigui possible.
Per aquest tipus d'estafes, és important verificar sempre la informació del missatge, com ara el nom de l'hotel, el preu i la ubicació. Això per assegurar-se que la reserva sigui legítima. Així i tot, sempre es pot caure al parany.
Els ciberdelinqüents hackegen la pàgina web Booking
En altres incidents reportats, els perpetradors "hackegen" el sistema de Booking per fer-se passar per l'hotel o l'habitatge que es vol reservar. Tot i que els pagaments a Booking solen ser en arribar al lloc, els estafadors envien un enllaç des de l'aplicació dies abans de l'arribada.
Aquest enllaç informa sobre un suposat error en el pagament i sol·licita l'abonament de la quantitat corresponent abans de l'allotjament. "Si entres i pagues, ja t'han enganyat", adverteixen.
Hi ha altres maneres d'enganyar, fins i tot dins de la plataforma. Després de fer una reserva, la víctima rep correus electrònics que demanen confirmar les dades de la targeta per evitar la cancel·lació. Aquests correus electrònics contenen un enllaç fals i així els estafadors obtenen la informació de l'usuari.
La plataforma adverteix que els estafadors poden intentar imitar els seus correus electrònics per prendre el control dels comptes. Aquests correus electrònics sovint porten a una pàgina web que s'assembla molt a la d'inici de sessió de la plataforma. Per diferenciar-los, cal fixar-se en l'URL a la barra d'adreces, ja que hi pot haver variacions.
Booking insta a informar d'aquests correus electrònics tan aviat com es detectin.
Més notícies: