Les 4 novetats que acaba d'anunciar 'Mi Carpeta Ciudadana', l'APP per a tràmits
Els ciutadans poden accedir a les seves dades personals, programar cites i conèixer la situació dels seus expedients a través de la plataforma 'Mi Carpeta Ciudadana'
L'any 2022, el Gobierno va llançar l'aplicació 'Mi Carpeta Ciudadana'. La seva finalitat és simplificar la realització de tràmits i la gestió d'informació personal en un únic lloc. L'aplicació té el propòsit de facilitar la interacció dels ciutadans amb l'Administració, segons declaracions del Ministeri d'Economia i Transformació Digital.
A gener del 2024, dos anys després, hi ha una nova actualització: la versió 1.6.2 de l'app. Per al Ministeri, la tasca principal és "simplificar la relació a través d'internet i millorar la interacció entre l'Administració i la ciutadania de manera accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu".
Els usuaris poden estar al corrent dels seus tràmits administratius sense haver de moure's o sol·licitar cites prèvies.
La APP "Mi Carpeta Ciudadana"
Les actualitzacions que porta 'Mi Carpeta Ciudadana'
L'aplicació ha estat actualitzada amb quatre millores, tres de les quals estan relacionades amb l'accés a dades crucials. Mitjançant aquesta aplicació, els usuaris també tenen la possibilitat de conèixer l'estat de la declaració de la Renda o l'IMV, entre altres prestacions. Aquestes són les novetats:
- Ara és possible revisar l'historial de municipis de residència des de la secció 'Habitatge'.
- Els esportistes d'alt nivell poden verificar si són reconeguts amb aquesta condició a la secció 'Situació personal i familiar'.
- Ofereix l'opció de descarregar el certificat d'empadronament amb l'annex europeu en qualsevol idioma de la Unió Europea sol·licitat.
- Personalitzar les alertes del calendari. Els usuaris poden rebre fins a dos recordatoris, sigui mitjançant correu electrònic o notificacions dins de l'app, amb anticipació a la data. Segons el Ministeri, aquesta funció resulta particularment beneficiosa en situacions com el venciment de certificats i circumstàncies semblants.
Com em puc registrar a 'Mi Carpeta Ciudadana'?
Per accedir a 'Mi Carpeta Ciutadana', cal fer-ho a través de Clau PIN, Clau Permanent, Certificat Electrònic o DNIe. En cas de no estar registrat al sistema de claus, es pot dur a terme mitjançant una identificació per vídeo amb l'assistència d'un operador.
Un cop completat el procés d'autenticació, l'autònom ja podrà accedir a tots els serveis que ofereix l'eina gratuïta.
Més notícies: