L'any 2022, el Gobierno va llançar l'aplicació 'Mi Carpeta Ciudadana'. La seva finalitat és simplificar la realització de tràmits i la gestió d'informació personal en un únic lloc. L'aplicació té el propòsit de facilitar la interacció dels ciutadans amb l'Administració, segons declaracions del Ministeri d'Economia i Transformació Digital.
A gener del 2024, dos anys després, hi ha una nova actualització: la versió 1.6.2 de l'app. Per al Ministeri, la tasca principal és "simplificar la relació a través d'internet i millorar la interacció entre l'Administració i la ciutadania de manera accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu".
Els usuaris poden estar al corrent dels seus tràmits administratius sense haver de moure's o sol·licitar cites prèvies.
L'aplicació ha estat actualitzada amb quatre millores, tres de les quals estan relacionades amb l'accés a dades crucials. Mitjançant aquesta aplicació, els usuaris també tenen la possibilitat de conèixer l'estat de la declaració de la Renda o l'IMV, entre altres prestacions. Aquestes són les novetats:
Per accedir a 'Mi Carpeta Ciutadana', cal fer-ho a través de Clau PIN, Clau Permanent, Certificat Electrònic o DNIe. En cas de no estar registrat al sistema de claus, es pot dur a terme mitjançant una identificació per vídeo amb l'assistència d'un operador.
Un cop completat el procés d'autenticació, l'autònom ja podrà accedir a tots els serveis que ofereix l'eina gratuïta.