La tradició japonesa de Nadal que no coneixies: menjar pollastre, però no com a Espanya
Els japonesos són molt aficionats a un restaurant de menjar ràpid per Nadal i aquesta tradició té un peculiar origen
El tiktoker @Manuvisión és popular a aquesta xarxa social per crear contingut sobre cinema i sèries. Tot i això, en un dels seus últims vídeos ha sorprès els seus seguidors en explicar una rara tradició que se celebra al Japó.
És molt curiós que en aquest país, el menjar més tradicional durant aquestes dates sigui el pollastre fregit. Però no cuinat de manera casolana, sinó d'una famosa cadena de restaurants de menjar ràpid dels Estats Units. Resulta que els habitants del país del sol naixent fa més de 40 anys que celebren el Nadal menjant pollastre de KFC.
Origen de la tradició nadalenca
Aquesta estranya tradició japonesa té l'origen el 1970, l'any en què es va obrir el primer restaurant de Kentucky Fried Chicken. Al principi no va tenir gaire èxit, fins que tres anys després de la seva obertura va rebre una rara petició. Una monja d'una escola cristiana va encarregar una gran quantitat de pollastre fregit per Nadal.
L'única condició d'aquesta comanda era que el seu encarregat, Takeshi Okawara, fos vestit del Pare Noel. La festa a l'escola va agradar tant que el mànager de KFC va veure una oportunitat de negoci. L'any següent, el 1973, va llançar la campanya Kentucky for Christmas amb un menú pensat per als estrangers que passaven el Nadal al Japó.
En aquest país no celebraven aquesta festa pel seu origen cristià, però aquesta tradició sí que va calar entre els seus ciutadans.
Autèntics aficionats al pollastre fregit
Des que va tenir tant d'èxit la campanya de Kentucky for Christmas, el màrqueting d'aquests restaurants s'enfoca a aquesta època tan especial. De fet, el Japó és el tercer país al món amb més establiments de KFC.
Actualment, els party barrels, un combo amb pollastre i pastís, segueixen sent tot un èxit nadalenc al Japó. En aquestes dates és habitual fer la comanda amb força antelació, ja que només està disponible el 24 de desembre.
Sens dubte, les empreses dels Estats Units són les reines del màrqueting. Aquesta “recent” tradició nadalenca al Japó n'és una mostra. Kentucky Fried Chicken ha aconseguit que els nipons associïn el pollastre fregit amb el Nadal.
Més notícies: