Un home amb barba i cabells curts apareix davant d'un fons blau i verd, al costat del logotip d'un canal de televisió amb un emoji sorprès.
GENT

TV3 guanya la guerra a David Broncano gràcies al rei Felip: les dades ho diuen tot

Com l'actualitat política i social del país impulsa l'èxit de 'Polònia' davant d'altres programes d'entreteniment

Aquest dijous els teleespectadors catalans van viure una autèntica batalla a la pantalla petita. En aquesta ocasió, TV3 es va emportar la victòria davant de La Revuelta de David Broncano, un format que sol destacar pel seu humor irreverent i les seves entrevistes inesperades.

Però aquesta vegada, va ser un altre tipus d'humor el que va dominar les audiències, el de Polònia a TV3. I, sorprenentment, el president de la Generalitat Valenciana, Carles Mazón, i el monarca Felip VI, van tenir molt a veure en aquest desenllaç.

David Broncano amb barba i cabell curt està assegut en un estudi de televisió, mirant cap a un costat, amb un logotip que diu

'Polònia' arrasa a Catalunya

El programa de sàtira política Polònia de TV3 no només va liderar la seva franja horària, sinó que va aconseguir un impressionant 18% de quota de pantalla, arribant a 362.000 espectadors. Els números parlen per si sols. A més, els més joves entre 13 i 24 anys, van ser els més captivats, amb un sorprenent 27,6% d'audiència, segons l'analista Rocco Steinhäuser.

Els gags sobre la manca de suport del govern i els cossos de l'estat durant la catàstrofe de València van ser el centre del programa. Les imitacions de figures com Mazón i Felip VI no només van arrencar rialles, sinó que també van marcar la diferència en els números d'audiència.

Un grup de persones està reunit en una sala de conferències amb un home al centre usant una armilla vermella i un ordinador portàtil sobre la taula.

Tot i que l'humor és un terreny relliscós en aquest cas, Polònia ha aconseguit connectar amb una àmplia audiència. Els seus creadors han trobat una fórmula que no només fa riure, sinó que també convida a reflexionar sobre l'actualitat, fet que ha jugat un paper important en el seu èxit.

La Revuelta es queda enrere

La Revuelta de Broncano, que disposa d'un equip de còmics com Jorge Ponce, Ricardo Castella i Grison, no va aconseguir superar el 10,3% d'audiència, amb 214.000 espectadors. Encara que el format és conegut per les seves entrevistes atípiques i un enfocament fresc i impredictible, aquesta vegada no va poder competir amb la força de Polònia. Els seguidors de La Revuelta probablement no s'imaginaven que un programa de sàtira política podria robar-li el protagonisme a la franja horària.

Tot i que tots dos formats utilitzen l'humor, Polònia ha connectat millor amb l'audiència en reflectir l'actualitat. Aquesta victòria de TV3 no només ressalta la popularitat del programa, sinó també el poder que té l'actualitat i la imitació de figures polítiques per enganxar els espectadors. Ara com ara, Polònia s'emporta la corona en aquesta guerra televisiva.

➡️ Gent

Més notícies: