Juan Roig amb vestit i corbata està dret davant una escena de desastre urbà amb runes i persones treballant al fons.
GENT

Gir de 180° a la vida de Juan Roig, amo de Mercadona, després de la DANA de València

Juan Roig, propietari de Mercadona, al focus després de la DANA de València, amb la fortuna en alça i moltes polèmiques

La vida de Juan Roig, president de Mercadona, ha fet un gir de 180° després dels esdeveniments recents a València. La DANA, que ha deixat estralls a la comunitat, ha posat l'empresari al centre de l'opinió pública. No només per l'ascens milionari a la Llista Forbes, sinó també per crítiques a la gestió de la seva empresa durant la crisi.

Juan Roig ha estat notícia després d'aparèixer a la quarta posició dels més rics d'Espanya. La seva fortuna ha augmentat 1.900 milions en només un any i ha arribat als 5.800 milions d'euros. Aquest creixement ha coincidit amb un canvi en la percepció pública, i la seva figura ara és discutida a tots els mitjans.

Imatge de Juan Roig posant en un photocall amb la boca oberta

Enmig d'aquesta notorietat, Juan Roig ha enfrontat una sèrie de crítiques sobre el paper de Mercadona a la resposta a la DANA. L'empresa ha estat assenyalada per les seves pràctiques, el seu control d'empleats i la seva política de donacions, això ha generat un enrenou mediàtic sense precedents.

1. L'increment milionari en la fortuna de Juan Roig

Un dels factors que han catapultat Juan Roig als titulars és l'enorme augment de la seva fortuna. Forbes l'ha situat al quart lloc de la llista dels més rics d'Espanya el 2024. Aquest ascens de 1.900 milions és per l'expansió de Mercadona, amb més de 1.600 botigues i 100.000 empleats.

La companyia no només va créixer en nombre de botigues, sinó també en ingressos i beneficis. Com a resultat, Juan Roig va compartir 600 milions d'euros en primes amb els empleats en concepte d'objectius complerts. Aquesta política d'incentius ha estat vista com una de les causes del seu èxit financer i ha consolidat Mercadona com una de les cadenes més potents de la península Ibèrica.

Juan Roig posant en un photocall amb el rostre neutre

Podria aquest augment en la fortuna afectar la imatge pública de Roig, enmig de les crítiques actuals? Sembla que sí. La fortuna personal de l'empresari, ara estimada en 5.800 milions, sembla que s'ha convertit en un tema controvertit per a la societat a causa de la situació agònica de molts després de la DANA.

2. Juan Roig esdevé mediàtic: la seva vida privada, al focus

Un altre motiu del gir mediàtic de Juan Roig ha estat la seva presència creixent a la premsa. Històricament reservat, la seva imatge ha començat a aparèixer amb freqüència als titulars dels principals mitjans. Ara es discuteixen detalls de la seva vida privada i el seu matrimoni amb Hortensia Herrero, que també té un rol important a Mercadona.

A més, Hortensia Herrero també s'ha vist criticada els últims dies a causa del seu paper significatiu en la gestió de Mercadona. De fet, Hortensia ocupa el vuitè lloc a la llista dels més rics, ja que, juntament amb Juan Roig, és propietària de la major part de Mercadona.

Foto de Juan Roig amb la seva dona, Hortensia Herrero, somrient mirant a càmera

Els amos de Mercadona tenen quatre filles: les bessones Hortensia i Carolina, Amparo i Juana. Els Roig són una família inabastable, i Juan és el sisè de set germans: Paco, Amparo, Trinidad, Vicente, Fernando, Juan i el petit, Alfonso. Amb tota la seva família, que arriben a uns 108 membres, es reuneixen cada Nadal per dinar al camp de futbol del Vila-real, club que presideix el seu germà Fernando.

Abans, Juan Roig s'enfocava en el creixement de la seva empresa sense destacar la seva vida personal ni les seves opinions. No obstant això, ara veiem com la seva figura va cobrant pes a les xarxes i als debats públics. L'empresari podrà mantenir la seva reputació mentre la seva vida privada esdevé un tema de discussió pública?

3. Crítiques per la gestió de Mercadona durant la DANA

La DANA a València ha tret a la llum un tema important: la responsabilitat social d'empreses com Mercadona. Tot i que l'empresa és un referent d'ocupació al país, sembla que la percepció pública demana alguna cosa més. Aquesta situació planteja una disjuntiva sobre el rol de Mercadona en l'ajuda a comunitats afectades.

Usuaris a xarxes i ciutadans han expressat el seu malestar en veure empleats treballant en condicions adverses. Vídeos i fotos de treballadors en ple onatge i en condicions perilloses han generat indignació.

Des de la direcció, s'ha negat que els empleats estiguessin en perill, afirmant que les condicions eren segures. Tanmateix, les imatges captades suggereixen una altra realitat.

Un dels episodis més sonats va ser l'enfrontament entre Juan Roig i un grup de joves en una de les botigues. Aquests criticaven l'empresari per fer treballar els seus empleats durant la inundació, i Juan Roig va respondre expulsant-los del local. Aquest episodi, captat en vídeo, ha fet parlar molt i ha provocat un debat sobre el rol social de l'empresa.

D'una altra banda, s'han alçat veus que demanen més responsabilitat social per part de la cadena. Davant això, alguns ciutadans qüestionen si l'empresari hauria de reavaluar les polítiques de Mercadona en moments de crisi com aquest. Seria aquesta una oportunitat perquè Roig rectifiqui la seva imatge pública?

El gir a la vida de Juan Roig, d'empresari discret a figura mediàtica, sembla ser només l'inici d'una nova etapa. Amb la seva fortuna en augment i la vida privada exposada, l'empresari ara enfronta una etapa de gran exposició. Les crítiques rebudes podrien portar-lo a redefinir la relació amb la societat i els mitjans.

Mentrestant, Mercadona continua sent una de les cadenes més rellevants a Espanya, i el seu rol a la societat està en creixement continu. Aquest context planteja un repte: com gestionarà Juan Roig aquesta transició cap a l'opinió pública sense afectar la reputació de la companyia?

➡️ Gent

Més notícies: