La decisió de TV3 que ha beneficiat 'La Selva', el programa de Xavier Grasset
El presentador Xavier Grasset i el seu equip busquen connectar amb l'audiència en un horari competitiu
Les últimes setmanes, TV3 ha fet un gir interessant a la seva programació vespertina. Amb la intenció de captar l'atenció dels espectadors, un dels seus programes estrella ha experimentat alguns canvis que podrien tenir un impacte important.
La Selva, el talk show del presentador català Xavier Grasset, ha vist un ajust en el seu horari, a causa d'una altra programació que tenia preparada la cadena. Què ha canviat i per què ha estat rellevant per al seu èxit?
L'horari que marca la diferència
El passat dimarts, La Selva va aconseguir un 12,6% de quota de pantalla, arribant a 153.000 espectadors, segons indica l'analista de televisió, Rocco Steinhäuser. Aquesta dada és significativa perquè el programa va canviar el seu horari habitual, començant a les 17:00 i finalitzant a les 18:25, just abans que comencés el partit del Barça.
Aquest petit ajustament a l'horari ha permès al programa de Xavier Grasset experimentar una lleu remuntada respecte al dilluns anterior, quan va aconseguir un 10,1% de quota, amb 93.000 espectadors. Tot i que la pujada ha estat lleu, pot ser un indici que el format està trobant el camí de l'èxit.
Tot i que aquests números no són sorprenents en el context de la televisió en obert, demostren que l'audiència catalana està responent positivament al format. L'adaptació de l'horari sembla que ha estat una de les decisions més encertades per part de TV3, que busca reforçar la programació de la tarda amb contingut fresc i entretingut.
La clau de La Selva: entreteniment sense complicacions
A La Selva, l'entreteniment està al comandament. Amb un format d'entrevistes, actualitat i curiositats, el format cerca oferir un espai despreocupat i proper, on els temes virals, la vida quotidiana i la cultura en són els protagonistes. El xou no s'enfoca a la política ni a debats tensos, cosa que permet als espectadors relaxar-se i gaudir d'una estona distesa.
El que encara queda per veure és com Grasset i el seu equip continuen adaptant-se als gustos d'una audiència que, com sempre, és impredictible. Tot i que el format té una estructura sòlida, serà interessant veure com intentaran aprofundir aquesta connexió amb els espectadors i mantenir la seva rellevància al prime time de TV3.
Més notícies: