LaLiga ha tornat i amb això la polèmica. La primera jornada ha deixat moltes jugades que tornen a col·locar al nivell arbitral de la competició en dubte i la més evident d'aquestes va passar al Coliseum Alfonso Pérez. El col·legiat no va xiular penal sobre Araújo per una suposada mà de Gavi, cosa que va enfadar els culers i Frenkie de Jong es va encarregar de criticar-lo als mitjans.
Després dels 90 minuts reglamentaris, els micròfons de DAZN van tenir Oriol Romeu i l'holandès. El tercer capità del Barça no es va tallar la llengua així que va ser preguntat i va sentenciar que es tractava d'"una vergonya". A més, malgrat l'estil de joc dur del Getafe, el '21' no va voler entrar en camises d'onze vares, però sí que va criticar que no es poden permetre tantes pèrdues de temps.
El pivot del Barça haurà de fer un pas endavant després d'aconseguir la seva millor temporada al cuadre culer. Aquests darrers anys va estar protegit per Busquets, però aquest any la seva parella de ball ha canviat i ara és Oriol Romeu l'encarregat d'alliberar-lo. Per si no fos prou, tots dos es complementen a la perfecció dins i fora del camp, arribant a la mateixa conclusió després de la trobada.
NOVETAT WHATSAPP: Clica aquí per rebre GRATIS totes les notícies del BARÇA i del futbol a WhatsApp!
Els dos pivots van reconèixer que haurien d'haver fet més per emportar-se els tres punts, però el joc del Getafe va dificultar molt aconseguir una circulació fluida de l'esfèric. Tots dos van superar el 90% d'encert en passades, a més de guanyar gairebé tots els duels, però falta rere falta els blaus van aconseguir treure'ls del partit. Per això, Frenkie de Jong va voler deixar les coses clares en acabar i encara que seria sorprenent, LaLiga no seria la primera vegada que sanciona algú per fer-ho.
“Hem de fer-ho millor, però també els àrbitres. LaLiga ha de marcar una norma contra tot això. Donen nou minuts extres que semblen molt, però a la segona part han perdut 25 minuts. I no és culpa del Getafe. Ells fan la seva feina. És una vergonya", va compartir Frenkie a DAZN.
Xavi Hernández va acabar veient els últims minuts del partit des de la grada, ja que va ser expulsat, però tot i així va comprovar que el seu centre del camp ha de ser aquest. Les jugades van arribar, però no es van materialitzar, cosa que acompanyada de la seguretat defensiva van deixar en evidència la davantera.
El Barça sap que ha de millorar per competir per tots els títols, però cal recordar que només es tracta de la primera jornada. Com en tots els equips hi va haver aspectes positius i negatius, cosa que acompanyada amb l'actuació arbitral va evitar que s'embutxaquessin els tres punts. Frenkie de Jong va exercir de capità i va compartir que LaLiga necessita canvis per ser millor, una història que es repeteix temporada rere temporada.