
Ningú no ho esperava i l'AEMET ho confirma: gerro d'aigua freda per al mes de maig
Els meteoròlegs han desvelat el que podria passar amb les temperatures a Espanya durant aquest mes de maig
L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) torna a sorprendre molts amb la seva previsió del temps a llarg termini. Aquesta pròxima setmana iniciem un mes de maig que, per a molts, és la porta d'entrada a l'estiu. No obstant això, encara que els últims dies d'abril arrencaran amb temperatures força suaus, la situació anirà canviant.
Segons els meteoròlegs, la segona meitat de la setmana apunta a una evolució incerta. De fet, els experts avisen que podria traduir-se en un canvi brusc del panorama meteorològic. Entre dilluns 28 d'abril i diumenge 4 de maig, s'espera un ascens tèrmic generalitzat, amb valors superiors a la mitjana.

El temps serà majoritàriament sec, encara que la calma podria ser efímera. Una borrasca amenaça d'alterar l'estabilitat a mesura que avanci la setmana, encara que la seva trajectòria definitiva està per determinar.
Això genera incertesa sobre quines zones rebran més precipitacions i com evolucionaran les temperatures en els primers dies del mes. En contrast, a les Canàries es viurà una situació diferent.
L'AEMET avança la previsió de temperatures per a maig
I és que les temperatures estaran per sota de la mitjana i no es preveuen precipitacions, consolidant així un patró més estable a l'arxipèlag. Ja en la setmana del 5 a l'11 de maig, els models apunten a una normalització tèrmica a la majoria del territori. No obstant això, en àrees com el litoral mediterrani i Balears podrien mantenir-se les temperatures per sobre de la mitjana.
Paral·lelament, al sud-oest peninsular s'espera una lleugera anomalia negativa. El més destacable serà el possible augment de les precipitacions al nord i oest del país. Encara que l'AEMET adverteix que la incertesa en aquest pronòstic continua sent elevada.

La tendència per a la setmana del 12 al 18 de maig manté una tònica similar: temperatures dins de la mitjana per a aquestes dates. No obstant això, amb una lleugera inclinació cap a valors més alts al Mediterrani i Balears. L'oest peninsular podria tornar a registrar pluges més abundants del normal.
La recomanació de seguir les actualitzacions dels mapes
Amb tot, des de l'AEMET assenyalen que les prediccions a mitjà i llarg termini estan subjectes a canvis notables en les actualitzacions. En definitiva, maig no arribarà amb el temps assolellat i sec que molts esperaven. Si bé els primers dies oferiran una treva, tot apunta que la segona meitat del mes podria portar un "gerro d'aigua freda" en sentit literal.
Més notícies: