Última hora de CaixaBank: això inquieta i molt els seus clients per tot el que es juguen
CaixaBank llança un avís als seus clients perquè estiguin a l'aguait amb un frau que els pot complicar la vida
En aquestes dates nadalenques, CaixaBank ha emès una alerta important per protegir els seus clients de fraus financers. Els estafadors estan utilitzant tècniques sofisticades per enganyar les persones i robar-los diners. És essencial estar informat i prendre mesures preventives per evitar caure en aquestes trampes.
CaixaBank no vol ensurts: atent a aquest frau que està en auge
CaixaBank ha advertit sobre l'augment d'estafes durant la temporada nadalenca. Els delinqüents aprofiten la distracció i l'augment de transaccions per enganyar les persones. Aquestes estafes solen presentar-se en forma de SMS, correus electrònics o trucades telefòniques que aparenten ser de fonts confiables, com el propi banc.
El frau més comú en aquesta època és el "phishing", que resideix a enganyar les persones perquè revelin informació personal i bancària. Els estafadors envien missatges que semblen legítims, sol·licitant dades sensibles com contrasenyes o números de targetes de crèdit. Una variant perillosa és el "vishing", on s'utilitzen trucades telefòniques per obtenir la mateixa informació.
Això hem de fer per no ser estafats i posar en risc els nostres diners
Per protegir-se d'aquests fraus, si rep un SMS, correu electrònic o trucada sol·licitant informació personal o bancària, no respongui immediatament. Els bancs mai demanen dades sensibles per aquests mitjans.
Si el missatge sembla provenir del seu banc, contacti directament amb l'entitat a través de canals oficials per confirmar-ne la veracitat. Eviti prémer enllaços o descarregar arxius de missatges que no esperava, especialment si provenen de fonts desconegudes.
Actualitzi regularment el programari dels seus dispositius i utilitzi contrasenyes fortes i úniques per a cada compte. També, estigui alerta durant les compres en línia. En realitzar compres per internet, asseguri's que el lloc web sigui segur i tingui certificats vàlids.
Altres consells que CaixaBank ens aconsella seguir a rajatabla
A més, si rep una trucada sol·licitant informació personal o bancària, pengi i contacti directament amb el seu banc per verificar la sol·licitud.
Utilitzi l'autenticació en dos passos: Sempre que sigui possible, activi l'autenticació en dos passos en els seus comptes bancaris i de correu electrònic per afegir una capa extra de seguretat.
Recordi que la prevenció és clau per protegir els seus diners i la seva informació personal. Mantingui's informat i segueixi les recomanacions del seu banc per evitar ser víctima d'aquests fraus.
Més notícies: