La reacció de Banc Sabadell que dona un respir a milers de clients: mai ho facis
Banc Sabadell ofereix diversos consells relacionats amb algunes estafes que ens arriben a través de WhatsApp
Recentment, Banc Sabadell va llançar una advertència important sobre el risc creixent d'estafes a WhatsApp que busquen enganyar els seus clients. Aquests fraus utilitzen estratègies d'enginyeria social per suplantar la identitat del banc i robar informació personal o accedir a comptes bancaris.
Per protegir els seus clients, Banc Sabadell recomana seguir una sèrie de passos per evitar caure en aquests enganys. Avui, us expliquem en què consisteixen aquests consells.
Banc Sabadell alerta sobre els fraus a WhatsApp
Amb l'ús massiu de WhatsApp, les estafes han esdevingut cada cop més freqüents. Els estafadors solen enviar missatges que semblen ser del banc, on sol·liciten dades personals o fan clic en enllaços maliciosos.
Aquests enllaços poden redirigir a pàgines falses que imiten el Banc Sabadell i busquen obtenir contrasenyes, números de targeta o informació confidencial.
Consells de Banc Sabadell per detectar estafes a WhatsApp
Per començar, Banc Sabadell no et demanarà mai dades sensibles a través de missatges de WhatsApp. No comparteixis contrasenyes, números de PIN ni informació de targetes. Mantingues sempre aquestes dades privades.
- Evita fer clic a enllaços sospitosos: Alguns fraus envien enllaços que semblen legítims. Abans d'obrir qualsevol enllaç, verifiqueu que realment provingui del Banc Sabadell. Si tens dubtes, contacta directament amb el banc a través dels canals oficials.
- Observa el llenguatge del missatge: Els fraus solen tenir errors gramaticals o frases sospitoses. Si reps un missatge amb un to inusual o amb errors d'ortografia, desconfieu de la vostra autenticitat.
- Bloqueja i reporta números sospitosos: Si reps missatges que aparenten ser del Banc Sabadell, però provenen de números desconeguts, és millor bloquejar-los i reportar-los com a correu brossa a WhatsApp. Això ajuda a evitar futurs intents de frau.
- Configura l'autenticació de dos factors: Augmenta la seguretat del compte utilitzant la verificació en dos passos. Això afegeix una capa extra de protecció i dificulta que els estafadors accedeixin al teu compte, fins i tot si intenten suplantar la teva identitat.
Què fer si sospites un intent d'estafa?
Si reps un missatge sospitós que aparenta ser del Banc Sabadell, no interactueu amb el missatge. Contacta amb el servei d'atenció al client del banc i notifica'ls la situació. D'aquesta manera, el banc pot prendre mesures i advertir altres clients.
Banc Sabadell insisteix que la seguretat dels clients és prioritària. Seguir aquests passos ajuda a reduir les possibilitats de caure en fraus i protegir la nostra informació personal. Recorda, mai no comparteixis informació sensible i estigues alerta davant de qualsevol comunicació sospitosa.
Més notícies: