Avisen de la desconeguda tècnica d'Hisenda: com controla els teus ingressos i despeses
Hisenda utilitza aquest any noves tècniques perquè no se li escapi res en termes d'evasió fiscal
Hisenda sempre està atenta als moviments financers dels treballadors, i entre els més vigilats hi ha els autònoms. L'Agència Tributària fa un seguiment exhaustiu dels comptes i les activitats per detectar possibles irregularitats i fraus. I és que Hisenda sap que aquest grup, a causa de la naturalesa del seu treball, pot presentar més risc en termes d'evasió fiscal.
Els treballadors autònoms, que manegen de manera directa els ingressos i les despeses, estan subjectes a una sèrie d'obligacions fiscals que Hisenda monitoritza de prop. L'Agència Tributària utilitza eines avançades i encreuaments d'informació per assegurar-se que les declaracions presentades siguin veraces i completes.
Un dels aspectes que Hisenda vigila amb una atenció especial és la congruència entre els ingressos declarats i el nivell de vida de l'autònom. Si detecten discrepàncies significatives entre aquests dos factors, poden iniciar una investigació per determinar si s'han amagat ingressos o s'han inflat despeses amb l'objectiu de reduir la càrrega impositiva.
Hisenda ho controla tot
I de quines maneres pot Hisenda assabentar-se de tot això? Molt fàcil, mitjançant l'aparador més gran de les nostres vides, les xarxes socials. Un article recent publicat a Autònoms i Emprenedor ha posat en alerta els treballadors per compte propi.
Al Pla Anual de Control Tributari i Duaner del 2024, Hisenda deixa clar el seu interès a monitoritzar les xarxes socials com a part dels seus esforços per detectar possibles fraus fiscals.
El principal objectiu d'aquesta vigilància és combatre l'economia submergida i garantir que tots els contribuents compleixin les obligacions tributàries. Publicacions a xarxes socials que semblen inofensives poden ser interpretades per Hisenda com a indicis d'ingressos no declarats. Tot això pot portar a inspeccions fiscals.
Hisenda està posant especial atenció en diversos aspectes de l'activitat en línia dels autònoms. S'estan analitzant les ofertes i els descomptes que es publiquen per assegurar-se que els ingressos generats es declarin correctament. Es rastregen també les interaccions amb clients a les xarxes socials per detectar possibles vendes o serveis no declarats.
Un altre punt de vigilància són les publicacions que mostren viatges, cotxes o articles de luxe. Aquestes imatges poden aixecar sospites de possible desfasament patrimonial. És a dir, que els béns o els luxes mostrats no coincideixen amb els ingressos declarats per l'autònom.
Hisenda ha intensificat el control sobre l'activitat digital dels autònoms com a part de la seva estratègia per combatre el frau fiscal. Els treballadors per compte propi han de ser conscients que la seva activitat en xarxes socials pot ser monitoritzada. Qualsevol desajust entre el que mostren als seus perfils i el que declaren a Hisenda podria tenir conseqüències serioses.
Més notícies: