Confirmat, Hisenda dona una última hora a milers d'espanyols: ho acaba de prometre
A més d'ajornar el pagament de la Renda per als afectats per la DANA, es compromet a tornar els diners ja cobrats
Aquest dimarts, els contribuents a qui la Declaració de la Renda els va sortir a pagar han de fer front al segon pagament. És a dir, si van optar per fraccionar l'abonament dels impostos, l'hauran de completar aquest 5 de novembre. Ara bé, la gran novetat de les darreres hores és que no tots ho hauran de fer.
Hisenda ha anunciat que aprovarà una moratòria en el cobrament del segon pagament per als contribuents de València. És una mesura extraordinària, pensada per alleujar la càrrega econòmica als afectats de la DANA. Segons els càlculs del mateix ministeri d'Hisenda, prop de 200.000 declarants es beneficiaran d'aquest ajornament.
Hisenda no cobrarà, de moment, el segon pagament de la Renda
Ara bé, Hisenda ha destacat que aquesta moratòria no implica cap perdó del pagament. Es tracta simplement d'un ajornament del segon termini de la declaració de l'IRPF del 2023. La mesura està dirigida a aquells contribuents que, en fer la declaració, van optar per fraccionar el pagament en dos terminis.
De moment, no s'ha plantejat estendre aquesta moratòria a les persones que ja van completar el pagament en una sola quota. Aquesta distinció s'ha comunicat amb l'objectiu d'aclarir les condicions de la mesura i a qui s'aplicarà.
Hisenda ja ha demanat als bancs que no cobrin els pagaments
Per evitar que els pagaments s'efectuïn igualment, Hisenda ha contactat amb els principals bancs del país. A tots ells els ha demanat que aturin els cobraments programats per a aquest 5 de novembre. La mesura vol garantir que els contribuents no es vegin afectats per càrrecs automàtics.
A més, en els casos en què el segon pagament ja s'hagi fet, Hisenda habilitarà un procediment per sol·licitar la devolució corresponent. El reemborsament es processarà "en el termini més breu possible", segons ha informat el departament de María Jesús Montero.
Aquesta mesura extraordinària cerca oferir un petit suport a tots aquells ciutadans que s'han vist afectats per la DANA. Les greus inundacions que han assotat especialment València ha provocat un drama humà. En molts casos, els ciutadans ho han perdut gairebé tot, siguin propietats, objectes o, el pitjor dels casos, les seves vides.
Per garantir un accés fàcil a la informació i l'assistència necessària, Hisenda també prendrà algunes mides. En concret, s'establirà un punt d'atenció específic destinat a professionals tributaris i ciutadans afectats. A més, s'activarà un número de telèfon i una adreça de correu electrònic per resoldre dubtes i gestionar consultes.
Més notícies: