El canvi d'última hora de la Seguretat Social: aquesta mesura afecta molts espanyols
La Seguretat Social en dona tots els detalls perquè els ciutadans puguin demanar cita prèvia amb l'organisme
La Seguretat Social ha implementat canvis significatius al sistema de sol·licitud de cita prèvia. D'aquesta manera busca simplificar l'accés als seus serveis mitjançant canals digitals.
Això forma part d'un esforç per modernitzar la interacció amb els usuaris. Permeten fer gestions com ara la sol·licitud de pensions, l'Ingrés Mínim Vital o prestacions per jubilació.
Malgrat aquest impuls cap a la digitalització, el sistema manté línies telefòniques per a aquells que no disposen dels recursos necessaris per accedir a internet. Ho fan sobretot pensant en les persones grans, menys acostumades a manejar-se a l'àmbit digital.
Els números per demanar cita prèvia a la Seguretat Social
El nou sistema permet gestionar cites prèvies tant per internet com per telèfon. Per demanar cita per telèfon, ho pots fer les 24 hores a través dels números 91 541 25 30 o 901 10 65 70. És recomanable que tinguis a mà el teu DNI o NIE i codi postal a l'hora de fer la trucada.
Si cal, pots canviar o cancel·lar la cita utilitzant el localitzador que et proporcionarà el sistema.
Si fas la gestió en línia, tens dues opcions. Si comptes amb un certificat digital, podràs fer la sol·licitud completant el formulari al portal de la Seguretat Social.
En cas que no tinguis certificat digital, també pots demanar la cita. Simplement caldrà proporcionar algunes dades, com ara el motiu de la cita i l'oficina on vols ser atès.
Aquest nou procés està pensat per facilitar les gestions i adaptar-se als diferents perfils dels usuaris. Des dels més joves, habituats als tràmits digitals, fins a la gent gran que prefereix el contacte telefònic.
Aquest sistema no només busca agilitzar els tràmits, sinó també assegurar que ningú es quedi fora de l'accés als serveis. Sense importar el grau de familiaritat amb les eines tecnològiques.
Imprescindible demanar cita prèvia
D'una altra banda, si necessites fer tràmits relacionats amb l'Ingrés Mínim Vital o gestions com la cura del menor, també pots fer servir aquests canals. A més, han habilitat un portal en línia on es poden fer consultes i gestions com ara l'accés a la vida laboral, la sol·licitud de prestacions o la modificació de dades personals.
Encara que la digitalització avança, la Seguretat Social assegura que continuaran mantenint el contacte tradicional via telefònica. Així facilitaran l'accés a tots els ciutadans.
Més notícies: