Fotomuntatge amb una imatge de fons d'un caixer del Banco Santander i al capdavant un jubilat fent el gest d'ok amb el polze
ECONOMIA

Avís del Banco Santander: el canvi que suposa un punt d'inflexió per als clients

L'entitat dirigida per Ana Botín modernitza la seva estratègia digital per ajudar els clients a operar més fàcilment

El Banco Santander ha llançat una ambiciosa iniciativa juntament amb ILUNION Accessibilitat, anomenada 'Estratègia d'Accessibilitat Digital'. Aquest canvi no només millorarà l'accessibilitat dels seus actius digitals, sinó que transformarà tots els canals de comunicació del banc, incloent-hi la web, app, contact center i serveis ATM.

Descobreix com serà la nova estratègia digital del Banco Santander

El Banco Santander ha decidit fer un pas endavant en el seu compromís amb la inclusió i l'accessibilitat. Amb ILUNION Accessibilitat, ha posat en marxa la "Estratègia d'Accessibilitat Digital".

Aquest pla cerca que l'entitat es converteixi en un referent en accessibilitat universal. La meta és garantir que tots els serveis i els productes del banc siguin accessibles per a qualsevol persona, independentment de les seves capacitats físiques, visuals, auditives o cognitives.

'Oficina Tècnica d'Accessibilitat Digital'

Així mateix, el Banco Santander ha creat l'Oficina Tècnica d'Accessibilitat Digital (OTAD), en col·laboració amb ILUNION. Aquesta és la missió de guiar el procés de transformació digital del banc. El seu objectiu és assegurar-se que tots els entorns, productes i serveis digitals del banc siguin accessibles a tots els clients.

Caixer del Banco Santander, i al cercle, Ana Botín

L'OTAD oferirà serveis integrals de consultoria, que inclouen diagnòstics d'accessibilitat, assessorament per a la implementació de millores, formació per a empleats i desenvolupament de noves solucions accessibles. Aquesta oficina serà fonamental perquè el Banco Santander compleixi el compromís d'accessibilitat universal.

Canvis en els productes i serveis del Banco Santander

Un dels aspectes més destacats d'aquesta iniciativa és la transformació completa del sistema de disseny, desenvolupament, proves i certificació interna del banc. A partir del 2025, tots els nous productes que el Banco Santander comercialitzi inclouran l'accessibilitat universal des de la seva concepció. Això vol dir que els futurs productes i serveis estaran dissenyats per ser utilitzats per qualsevol persona, sense importar les seves capacitats.

L'accessibilitat no només es limitarà a la web i l'app, sinó que també s'estendrà al contact center i els caixers automàtics (ATM). ILUNION treballarà per millorar l'accessibilitat física, visual, auditiva i cognitiva d'aquests canals, assegurant que la informació sigui comprensible i usable per a tothom.

Un compromís amb el llenguatge senzill

El Banco Santander, en el compromís amb l'accessibilitat, també implementarà l'ús de la metodologia de lectura fàcil. Això assegurarà que la informació proporcionada a través dels seus canals de comunicació sigui clara i fàcil d'entendre per a tothom. I tot, independentment del nivell de comprensió.

➡️ Bancs ➡️ Economia

Més notícies: