Si reps això de CaixaBank, posa't alerta: avís urgent del banc als clients
Des de CaixaBank llancen un missatge contundent perquè els seus clients no es vegin afectats per aquesta nova estafa
En els darrers dies, CaixaBank ha llançat una alerta important a tots els seus clients. S'ha detectat una nova onada d'estafes a través de SMS, una pràctica coneguda com a smishing, que pot posar en perill greu els estalvis dels usuaris.
Aquest tipus de frau s'està tornant cada cop més sofisticat. I pot resultar difícil d'identificar per als que no estan familiaritzats amb les tàctiques que fan servir els ciberdelinqüents.
La perillosa estafa que denuncia amb rotunditat CaixaBank
El smishing és una variant del phishing, però en lloc de rebre un correu electrònic fraudulent, els usuaris reben un SMS. Un que sembla ser d'una font fiable, en aquest cas, de CaixaBank. El missatge sol incloure un enllaç (link) que dirigeix a una pàgina web que imita de manera gairebé perfecta el lloc oficial del banc.
L'objectiu del missatge és que el client faci clic al link. I un cop a la pàgina falsa, introduïu les vostres dades personals i bancàries. Aquestes dades són després utilitzades pels estafadors per accedir al compte bancari de la víctima i buidar-ho tot.
Així podem reconèixer un SMS fals
CaixaBank adverteix als seus clients que mai envien enllaços (links) a través de SMS sol·licitant informació personal o dades bancàries.
Si reps un SMS que us demana que verifiqueu el vostre compte, canvieu la vostra contrasenya o realitzeu qualsevol tipus d'acció urgent, desconfieu immediatament. Alguns dels signes d'un SMS fals inclouen:
- Enllaços sospitosos: Qualsevol enllaç que no coincideixi amb l'URL oficial de CaixaBank ha de ser motiu d'alerta.
- Manca de personalització: Els missatges fraudulents solen ser genèrics, sense esmentar el teu nom o detalls específics del teu compte.
- Errors gramaticals o d'ortografia: Els missatges fraudulents sovint contenen errors que no trobaries en una comunicació oficial del banc.
Què fer si reps aquest missatge i una trucada posterior?
Si reps un SMS sospitós, el primer que heu de fer és no fer clic a l'enllaç. Elimina el missatge immediatament i, si tens dubtes, contacta directament amb CaixaBank utilitzant els canals oficials, com ara el número d'atenció al client o l'aplicació mòbil.
En alguns casos, els estafadors també poden intentar contactar-te per telèfon després d'enviar el SMS. Si reps una trucada en què algú diu que és de CaixaBank i et demana que confirmis dades sensibles, penja immediatament. Recordeu que el banc mai no us demanarà la vostra contrasenya, PIN o qualsevol altra informació confidencial per telèfon.
Mesures de seguretat a tenir en compte
CaixaBank recomana a tots els seus clients que estiguin atents i prenguin les mesures següents per protegir els seus comptes:
- Activar la verificació en dos passos: Aquesta funció afegeix un extra de seguretat en requerir un codi addicional que s'envia al telèfon mòbil.
- Monitoritzar els teus comptes regularment: Revisa freqüentment els moviments al teu compte per detectar qualsevol transacció sospitosa al més aviat possible.
- Mantenir el programari actualitzat: Assegureu-vos que el vostre dispositiu mòbil i qualsevol aplicació bancària estiguin sempre actualitzats a la darrera versió per evitar vulnerabilitats.
Més notícies: