Una dona amb expressió de sorpresa sosté les ulleres davant d'un fons de papes i el logotip de Lidl.
CONSUM

Lidl es confia i no Revela del tot l'origen de les patates: Aldi treu pit

Lidl ha caigut en l'error que moltes altres cadenes han comès, i els clients se n'han adonat

Lidl sempre ha destacat pel compromís d'oferir productes frescos d'origen espanyol. I així n'ha fet gala durant molt de temps. Però potser no és una afirmació del tot certa.

"A Lidl, som conscients que no només és important seleccionar per a tu els millors productes frescos", explicava la cadena. Lidl també afegia que buscava que aquests reunissin "totes les seves propietats nutricionals i el millor sabor". Per això "prioritzem els productes espanyols".

La realitat dels productes frescos de Lidl

El que està passant a Lidl és una cosa que ja estan passant en molts altres supermercats. Lidl també recorre a fruites i hortalisses de països com el Marroc, Argentina o Sud-àfrica. La raó és que en aquests llocs són menors els costos d'adquisició.

Cartel de los horarios de apertura y de cierre de la tienda Lidl

Molts consumidors no se n'han adonat perquè no solen llegir la lletra petita a les etiquetes. Tot i això, hi ha un segment de clients més fidels i preocupats per l'origen dels aliments que consumeixen. Aquests consumidors estan començant a cercar alternatives que els garanteixin productes nacionals.

I és que l'origen dels productes importa i molt els consumidors. Ja no només per buscar una millor qualitat garantida és producte de temporada d'origen nacional. També hi influeix el fet que buscar recolzar productors locals davant de les fruites i les verdures de l'estranger.

Aldi s'aprofita d'aquesta distracció de Lidl

Aldi, el principal competidor alemany de Lidl, ha identificat aquesta preocupació entre els consumidors i ha decidit aprofitar-la. La cadena ha llançat el seu 'Observatori de Productes Frescos' del 2024, on destaca el seu compromís amb els productes espanyols. De fet, afirma que “més del 65% de la fruita que ofereix la companyia i més del 85% de la verdura són d'origen espanyol”.

Logotip de la cadena Aldi a l'exterior d'un supermercat

Aquesta estratègia cerca atraure aquells consumidors que valoren l'origen nacional dels productes frescos. Amb un assortiment de prop de 500 productes frescos espanyols, Aldi intenta posicionar-se com a opció preferida per als que busquen qualitat i origen local.

I és que Aldi vol aconseguir superar el seu principal competidor. Sí que és veritat que ara mateix Lidl es troba al tercer lloc de quota de mercat i Aldi al vuitè. Però això no implica que no pugui canviar, ja que Aldi ha estat la cadena que més compradors ha guanyat el darrer any.

➡️ Supermercats ➡️ Consum

Més notícies: